شناسه خبر:66040
1401/11/25 00:52:35
معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان مطرح کرد:

ضرورت هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: دریافت خدمات عمومی، توسعه و گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری، از موارد حقوق عامه بوده و باید مسئولان به این حقوق اهتمام ویژه داشته باشند.

سیدهادی مصطفوی اظهار کرد: در جهت رفاه حال شهروندان، تسهیل در عبورومرور شهروندان و نیز کاهش ترافیک شهری، باید زمینه توسعه ناوگان حمل‌ونقل شهری افزایش یابد و به همین منظور دسترسی آسان به نرم‌افزار جامع اتوبوسرانی در راستای توسعه هوشمندسازی، از ضرورت بسیاری برخوردار است تا آنان از برنامه حرکت و میزان زمان انتظار رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌های اتوبوس، مطلع شوند.

وی اضافه کرد: امروزه معضل ترافیک سنگین در شهر همدان به‌لحاظ کثرت وسیله نقلیه تک‌سرنشین، عدم جانمایی صحیح مدارس غیر دولتی و برخی ساختمان‌های تجاری ضمن تحمیل هزینه‌های مضاعف بر شهروندان، آستانه صبر و تحمل آنان را در معابر پُرازدحام کاهش داده و زمینه ایجاد نارضایتی عمومی ناشی از ترافیک شهری را به دنبال داشته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان لزوم امکان‌سنجی موضوع توسط مسئولان و ارائه خدمات مطلوب عمومی جهت گرایش حداکثری شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تجهیز شهر به سامانه اتوبوس تندرو (BRT) و جانمایی درست پارکینگ‌های طبقاتی در شهر، هم‌زمان با رفع گره‌های ترافیکی شهری را خواستار شدند.

شناسه خبر 66040