شناسه خبر:66254
1401/12/1 09:24:04
مسئول جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار استان همدان:

استاندار و مسئولین همدان به فکر تهیه اقلام ضروری شب عید باشند

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مسئول جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار استان همدان با بیان اینکه استاندار و مسئولین همدان به فکر تهیه اقلام ضروری شب عید باشند، گفت: انتظار داریم مسئولین اجرایی استان اقدامات لازم جهت تأمین اقلام ضروری مردم در روزهای پایانی سال را درنظر داشته باشند تا مانند سال گذشته آرامش را در بازار شاهد باشیم.

هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ایرانیان با توجه به سنت‌های دیرینه خود برای تعطیلات آماده می‌شوند. تعطیلات عید و دیدوبازدید‌ها موجب می‌شود تا مردم برای میهمانی‌های خود به تهیه بیش‌ازپیش اقلامی چون گوشت، برنج، مرغ و میوه بپردازند.
افزایش خرید این موارد در روزهای پایانی سال در کشور باعث شده تا مسئولین استانی و کشوری همواره برای این ایام برنامه‌ریزی کرده و محصولات ضروری را تهیه و به مردم عرضه کنند.
همواره برپایی بازارچه‌ها و ایجاد غرفه‌های عرضه محصولات ازجمله کارهایی بوده که کمک کرده تا مردم بتوانند راحت‌تر به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته و مایحتاجشان را تهیه کنند.
سپهرغرب با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش خرید برخی اقلام ضروری توسط مردم، با مسئول جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار استان همدان گفت‌وگو کرده که در ادامه نتیجه را می‌خوانید:
علیرضا شمس با بیان اینکه همه‌ساله مدیریت ارشد استان و همکارانشان به فکر تهیه اقلام ضروری مردم بوده و هستند، اظهار کرد: امسال نیز مسئولین باید همانند سال قبل به فکر تهیه اقلام ضروری مانند میوه، مرکبات، گوشت و مرغ استان باشند؛ به‌ویژه اینکه تفاوت شرایط و وضعیت اقتصادی را نسبت به سال گذشته، شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه مردم خوب ما در یوم‌الله 22 بهمن یک‌بار دیگر حضور یافتند و با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند، ابراز کرد: با توجه به این حضور، وظیفه مسئولین است تا در بحث معیشت مردم سنگ تمام بگذارند و از هر آنچه در توان دارند، استفاده کنند.
مسئول جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار استان همدان تأکید کرد: قطعاً مسئولین استانی برای بازار پایان سال برنامه‌ریزی کرده‌اند که این مهم همه‌ساله وجود داشته است؛ اما امسال با توجه به افزایش قیمتی که در میوه شاهد هستیم، از هم‌اکنون باید برای تهیه میوه پیش‌قدم شوند، چراکه درحال حاضر استان‌های دیگر برای تهیه میوه پیش‌قدم شده‌اند.
شمس خاطرنشان کرد: استاندار همدان هرچه زودتر جلسه تنظیم بازار را درنظر بگیرند و راهکار‌های لازم را جهت رفاه و آسایش معیشت مردم بیندیشد.
وی ضمن تأکید بر اینکه باید بازرسی‌ها بیشتر در بازار انجام شود، تصریح کرد: این نظارت به عهده اتاق اصناف و سازمان حمایت است که این دو ارگان باید تدابیر لازم را برای بازرسی‌های مستمر بیندیشند؛ چراکه بسیاری از گرانی‌های موجود به‌دلیل عدم نظارت است. حضور بازرس ایجاد آرامش در بازار را به دنبال خواهد داشت و کسبه درصورت وجود بازرسی‌ها تعرفه مصوب را رعایت خواهند کرد.
مسئول جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار استان همدان خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی بازار آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد و می‌تواند در بازرسی‌ها نیز به اتاق اصناف و سازمان حمایت کمک کند؛ آرامش خوب در بازار، جزء مطالبات ما در بازار پایان سال است.
وی در پایان با اشاره به وضعیت بازار سال گذشته، یادآور شد: ما پارسال شاهد بازار مطلوبی بوده‌ایم و محصولات در دسترس مردم بود که نشان‌دهنده عملکرد خوب استاندار همدان بوده است.

شناسه خبر 66254