شناسه خبر:66357
1401/12/3 09:08:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: اجرای پروژه و کابل‌کشی فیبرنوری در نقاط مختلف استان برای مشتریان خانگی و کلان بر اساس استاندارد، از راهبردهای مخابرات منطقه در راستای توسعه پایدار ارتباطات و گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

آزاد حکمت در این باره گفت: اجرای پروژه و کابل‌کشی فیبرنوری در نقاط مختلف برای مشتریان خانگی و کلان بر اساس استاندارد، از استراتژی‌های منطقه در راستای توسعه پایدار ارتباطات و گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه یادآور شد: توسعه رو به تزاید ارتباطات و فناوری‌های جدید ارتباطی زمینه‌ای فراهم کرده که تمایل مشتریان به استفاده از بستر فیبر نوری به‌دلیل مزایای منطبق با فناوری‌های روز بیشتر شده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام این مهم که ارائه زودهنگام و مناسب خدمات از سوی نهادها، ادارات و سازمان‌ها به مردم یکی از مسئولیت‌های خطیر مدیران است افزود: مخابرات منطقه کردستان به‌منظور تحقق این مهم نسبت به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در تمام نقاط به‌ویژه محدوده ادارات و سازمان‌ها اقدامات مثمرثمری انجام داده است.
حکمت همچنین تحقق برنامه‌های هوشمندسازی، توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیک را از دیگر اهداف اجرای این پروژه دانست و گفت: این طرح دسترسی سریع به شبکه سراسری و استفاده آسان‌تر از سامانه‌های الکترونیک، اتوماسیون اداری و … را فراهم آورده است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد و اجرای زیرساخت‌های فیبرنوری در ارائه خدمات از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان و افزایش سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردم نقش بسزایی دارد اظهار کرد: در همین راستا در شهرستان کامیاران فیبر دسترسی در محدوده تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، شرکت گاز، بیمارستان سینا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره برق، بخشداری و امور مالیاتی اجرا شده است.
وی افزود: برای تامین تجهیزات و اجرای بیش از پنج کیلومتر فیبردسترسی در محدوده‌های فوق بیش از 6 میلیارد و 409 میلیون ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

شناسه خبر 66357