شناسه خبر:66420
1401/12/4 10:28:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت:طرح مدیریت شیرابه و طرح لندفیل بهداشتی تهیه شده است

علیرضا بیاتیان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی گفت: سازمان مدیریت پسماند براساس طرح جامع مدیریت پسماند اقدام می‌کند و اگر بازه زمانی 5 ساله برای مدیریت و ساماندهی پسماند دیده شده است این قول داده می‌شود که کار 3 ساله انجام گیرد.
وی با بیان اینکه روزانه نهایتا 180 تن زباله وارد این مجموعه و سایت پسماند می‌شود، گفت: تصمیم بر این است باری که روی زمین باقی مانده برداشته شود و اینکار باید با همکاری انجام گیرد، نمی توان با ارجاع به مراجع قضایی کار را پیش برد.
بیاتیان گفت: ظرف 48 ساعت برنامه زمانبندی اجرای این لندفیل بهداشتی و مدیریت شیرابه به کارگروه ارائه می‌شود و این پروژه حتما با جدیت اجرایی می‌شود و امسال عملیات خاکبرداری آن انجام می‌گیرد. یک ماه پایان سال را به سازمان فرصت دهید حتما اقدامات خوبی در راستای مصوبات انجام خواهیم داد.
وی اظهار کرد: طرح مدیریت شیرابه و طرح لندفیل بهداشتی تهیه شده است، اگر اجازه دهید شهرداری تا نیمه نخست سال آینده کار و طرح‌های مذکور را به صورت کامل اجرایی می‌کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: از طرف شرکت سورن آپ تا امروز یک ریال به شهرداری داده نشده است و یک میلیارد تومان بدهی به شهرداری دارد. شهرداری تا امروز شاید 50 اخطار به شرکت داده است و کار به پلیس و دادگستری رسیده است و گفته‌های مسئول این شرکت با واقعیت همخوان نیست.
وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی در ابتدای امر با این شرکت مشکل داشت و حتی عملکرد این شرکت را قبول نداشت، تصریح کرد: شهرداری متولی پسماند عفونی نیست و فقط در دفن آن نقش دارد. ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم این شرکت اراک را صرفا به یک محل درآمد تبدیل کرده و در حال ساخت یک کارخانه آب معدنی در اهواز است و تمرکز و هزینه‌های خود را بر روی این کارخانه گذاشته است.

شناسه خبر 66420