شناسه خبر:66545
1401/12/7 10:20:41

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: 141 مدرسه در قالب یک‌هزار و 280 اتاق به‌عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان در سال 1402 آماده و تجهیز می‌شود.

محمود نقوی روز شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اسکان موقت نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به هم‌زمانی روزهای عید نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان، اقدامات لازم برای استقبال از این ماه و اطلاع‌رسانی درخصوص رعایت شئونات انجام شده است.

وی افزود: میهمانان فرهنگی آموزش‌وپرورش استان همدان در 20 پایگاه در تعداد 141 آموزشگاه و در یک‌هزار و 280 اتاق (کلاس) پذیرش خواهند شد که 142 اتاق ویژه، یک‌هزار و 29 اتاق الف، 50 اتاق ب و بقیه مکان‌ها شامل نمازخانه‌ها، اردوگاه‌ها و دیگر اماکن است.

نقوی با اشاره به استقبال گسترده میهمانان از خدمات سفر تابستانی آموزش‌وپرورش استان، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ستاد اسکان موقت فرهنگیان از هفته آخر اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و تا 12 فروردین‌ماه 1402 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشتر کار ما در ستاد اسکان نوروزی باید به‌‍صورت اینترنتی خدمات‌رسانی شود تا مردم نیز در این مسئله معطل و سردرگم نشوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تصریح کرد: نگاه ما به ستاد اسکان نوروزی خدماتی و رفاهی است و به هیچ عنوان نگاه درآمدی به موضوع نداریم، چون اعتقاد داریم این مسئله خودش را در بهبود روند تعلیم و تربیت نشان خواهد داد.

نقوی اظهار کرد: هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد (آزاد) نرخ‌گذاری شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه در ستاد اسکان فرهنگیان به دنبال ارتقا و تجهیز اتاق‌ها هستیم تا خدماتی متناسب با شأن فرهنگیان به افراد ارائه شود، افزود: ستاد اسکان فرهنگیان استان همواره در ردیف برترین‌های کشور به‌لحاظ خدمت‌رسانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در استان همدان برای اسکان مناسب و رفاه میهمانان فرهنگی در ایام نوروز و همچنین فصل تابستان استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن فضایی مناسب، فرهنگیانی که به همدان سفر می‌کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این استان بازدید کنند.

29 هزار و 637 مسافر نوروزی در طول تعطیلات نوروز 1401 در مراکز و پایگاه‌های اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان این استان پذیرش و اسکان داده شدند.

همچنین این ستاد در نوروز 1399 و 1400 به‌دلیل همه‌گیری بیماری کرونا تشکیل نشد و نوروز سال 1398 (پیش از همه‌گیری کرونا) بیش از 48 هزار مسافر در قالب 126 هزار نفرروز در مراکز اسکان آموزش‌وپرورش استان همدان اسکان داده شدند.

 

شناسه خبر 66545