شناسه خبر:66571
1401/12/8 08:52:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین با بیان اینکه هنوز طرح تفصیلی شهر مصوب نشده است، گفت: طرح تفصیلی دارای یک‌سری ایرادات بود و قرار است مشکلات طرح قبلی نیز بررسی و رفع شود که پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت 6 ماه به تصویب برسد.

مرتضی سعیدی‌نیک در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ضمن تقدیر از همدلی رسانه‌ها در پیگیری مشکلات شهر و مردم، اظهار کرد: اعضای شورا و خبرنگاران در بسیاری از حوزه‌ها اهداف مشترکی اعم از شفافیت، نظارت و مطالبه‌گری را دنبال می‌کنند.
وی افزود: حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورا، فرصتی برای شورا است؛ چراکه حضور افکار عمومی در جلسات شورای اسلامی شهر به بهبود عملکردها کمک شایانی خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با بیان اینکه همواره تلاش کرده‌ایم که تعامل و ارتباط اعضای شورا با مردم و مسئولان در تمامی ابعاد مستمر باشد، ادامه داد: مسئولیت شوراها پس از گرفتن رأی اعتماد، سنگین و بزرگ است که باید پاسخگوی آن بوده و نسبت به انعکاس دغدغه‌ها، انتظارات و مسائل و مشکلات مردم به مسئولین کوشا باشند و امور را پیگیری کنند.
سعیدی‌نیک با بیان این مطلب که خبرنگاران و اصحاب رسانه به نمایندگی از مردم در جلسات شورا شرکت کنند، گفت: درب شورا به روی خبرنگاران باز است، زیرا ما یقین داریم که رشد و توسعه شهر بدون همفکری، همدلی و تلاش مضاعف محقق نمی‌شود.
وی همچنین عبور از شرایط سخت اقتصادی را نیازمند تعامل و همدلی دانست و یادآور شد: نباید مشکلات را گردن همدیگر بیندازیم، بلکه باید سعی کنیم با تعامل و جدیت، در جهت رفع مشکلات مردم و حرکت به سمت توسعه و شکوفایی شهر، گام برداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه ادامه داد: این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های بالای خود مانند میزبانی بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور، هنوز به جایگاه واقعی‌اش نرسیده است.
سعیدی‌نیک گفت: متأسفانه هم‌اینک بسیاری از مشکلات شهر صنعتی مانند حاشیه‌نشینی، سهم ساوه شده است؛ اما درآمدهای بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی روانه تهران یا دیگر شهرها می‌شود.
وی اضافه کرد: مردم این شهر تاریخی بسیار خوب، مؤمن و متدین هستند و همیشه و در همه صحنه‌های انقلاب و نظام حضور داشته‌اند؛ بنابراین ما بر خود وظیفه می‌دانیم که مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم، زیرا که حق بزرگی بر گردن ما دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با بیان اینکه توجه بیشتر به مراعات حال مردم در وضعیت موجود ضروری است، اظهار کرد: با توجه به وجود فشارهای اقتصادی باید توجه کنیم که گره در کار مردم ایجاد نشود.
سعیدی‌نیک با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 1402 شهرداری ساوه به شورای اسلامی شهر، گفت: لایحه بودجه یک‌هزار و 550 میلیارد تومانی شهرداری این شهر در سال 1402 تقدیم شورای اسلامی شهر شد و به‌زودی بررسی و مصوب کردن بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به محقق شدن بخش زیادی از بودجه سال 1401، افزود: بودجه مصوب سال گذشته شهرداری ساوه یک‌هزار و 50 میلیون تومان بود و بودجه پیشنهادی سال 1402 در مقایسه با سال جاری، حدود 55 درصد افزایش خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه خاطرنشان کرد: از بودجه پیش‌بینی‌شده شهرداری ساوه برای سال آتی حدود 77 درصد عمرانی و 23 درصد جاری است.
به گفته وی اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، تقویت ناوگان حمل‌ونقل شهری، آسفالت مناطق هدف و حاشیه شهر، احداث فضاهای سبز و بوستان، اضافه شدن خودروی جدید به ناوگان آتش‌نشانی، احداث کانال هدایت سیلاب در شمال شهر، احداث پروژه تجاری- مسکونی قاسم‌آباد، بازارچه سنتی ساوه و غیره، بخشی از اقدامات خوب شهرداری ساوه در سال جاری بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین با بیان اینکه هنوز طرح تفصیلی شهر مصوب نشده است، گفت: طرح تفصیلی دارای یک‌سری ایرادات بود و قرار است مشکلات طرح قبلی نیز بررسی و رفع شود که پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت 6 ماه به تصویب برسد.
در ادامه این جلسه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان به بیان برخی نیازها و مشکلات شهروندان پرداختند و اعضای شورای اسلامی شهر پاسخگوی سؤالات آنان بودند.

شناسه خبر 66571