شناسه خبر:66658
1401/12/9 10:36:32

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ادارات این شهرستان موظف هستند زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد به اداره راه و شهرسازی معرفی کنند.

جعفر توان روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان سقز اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر معرفی زمین‌های مازاد ادارات باید از توان پیمانکاران بومی هم در این زمینه استفاده شود.
وی اضافه کرد: آغاز ساخت مسکن ملی در شهر صاحب توسط بنیاد مسکن، در نظر گرفتن فضاهای ورزشی، تفریحی برای ساکنان مجموعه مسکن ملی، پیش‌بینی معبر 45 متری برای دسترسی به مسکن مهر و ملی و رفع مشکل نقشه محوطه‌سازی به‌منظور ارائه خدمات توسط ادارات خدمات رسان در مسکن‌های ملی باید به جد پیگیری شود.
فرماندار ویژه شهرستان سقز افزود: با پیگیری‌های انجام شده، مشکل اسناد مسکونی و تجاری مسکن مهر جاقل برطرف شده و بایستی واحد املاک راه و شهرسازی استان در اسرع وقت نسبت به تأیید املاک سایت اداری، اقدام کند.
توان بر معرفی و نهایی شدن زمین برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران و رفع مشکل زمین بازار روز توسط راه و شهرسازی و با پیگیری جهاد کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: برای انجام هر کاری وقتی همت جمعی وجود داشته باشد نتیجه مدنظر هم اتفاق می‌افتد.
  49 درصد بافت محدوده شهری سقز فرسوده است
وی روز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور معاون مسکن و بازآفرین شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سالن 29 گولان فرمانداری سقز تشکیل شد، اظهار کرد: 49 درصد بافت داخل محدوده شهری سقز فرسوده و ناکارآمد است می‌طلبد اداره کل راه و شهرسازی به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد.
فرماندار ویژه سقز بر لزوم تخصیص قیر رایگان برای محله‌های هدف بازآفرینی تأکید کرد و افزود: لزوم بازنگری جمعیت محله‌های هدف، توجه ویژه به اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری و اتمام طرح‌های در دست اقدام و همچنین احداث سالن ورزشی و قرائت خانه در محله بهارستان برای افزایش سرانه ورزشی و فرهنگی از دیگر مواردی است که باید به آن‌ها پرداخته شود.
توان یادآور شد: هم‌اکنون محله‌های تازه‌آباد، صالح‌آباد و بهارستان جزو محله‌های هدف ستاد بازآفرین شهری است و محله قوخ هم به این تعداد اضافه شود.

شناسه خبر 66658