شناسه خبر:66663
1401/12/9 10:49:27
دیدار اژه‌ای با تولیدکنندگان استان مرکزی:

در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی مصمم هستیم

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس قوه قضائیه در دیدار با تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی، گفت: در دستگاه قضا نمی‌توان همه امور را همزمان به نحو احسن انجام داد، اما می‌توانیم با توجه به توان و امکانات، اولویت‌ها را مشخص کنیم و کار انجام دهیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه سفرهای یک روزه خود به استان مرکزی در جمع تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکتهای دانش بنیان استان مرکزی قرار گرفت و پای درد دل آنها نشست.
حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای در این دیدار گفت: باید نسبت به بسیاری از موضوعات موجود در کشور به یک فهم و درک مشترک برسیم تا بتوانیم برای رفع مشکلات همکاری کنیم.
وی تصریح کرد: در دستگاه قضا نمی‌توان همه امور را همزمان به نحو احسن انجام داده و ارتقا ببخشیم، اما می‌توان با توجه به توان، امکانات و نیروها اولویت‌ها را مشخص و انجام داد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بسیاری از مسائل بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند، بیان کرد: بخشی‌نگریستن و غافل شدن از یک بخش، موجب می‌شود کار در بخش هم پیش نرود، چرا که امور بر هم تاثیر می‌گذارند، لذا نباید نگاه بخشی داشت، بلکه باید جامع‌نگر بود.
اژه‌ای با اشاره به نگاه به بخش خصوصی در ایران خاطرنشان کرد: به راستی نگاه امروز ما به بخش خصوصی چیست؟ و رابطه بخش خصوصی و حکومت چیست؟ اگر این راه را روشن نکنیم، در مدیریت‌ها، تصمیم‌گیریها دچار مشکلات می‌شویم، در این راستا دولت باید حمایت و نظارت و هدایت داشته باشد.
وی گفت: نگاه ما نسبت به مالکیت بخش خصوصی و تولید ثروت چیست؟ استان مرکزی اگر یک استانی باشد که ثروتمند باشد چگونه است؟ یک استان فقیر باشد چگونه است؟ کشور چه طور؟ اگر اختلاف فاحشی نسبت به این مسائل داشته باشیم نسخه‌ای که می‌پیچیم نسخه کاملی نخواهد بود.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: مدیران نسبت به تولید، کار، تلاش و اصل تولید چه ارزشی قائل هستند؟ آیا یکی از ثروت‌های عظیم کشور سرمایه انسانی کشور نیستند؟ ما نسبت به مسائل ارزشی چه نگاهی داریم؟ نگاه ما نسبت به پرداخت حقوق دولت و مردم چیست؟
اژه‌ای تصریح کرد: امروز برای حفظ سرمایه اصلی جامعه که انسان‌ها هستند چه فکری می‌کنیم؟ اگر وعده‌ای به مردم می‌دهیم به وعده‌های خود صادق باشیم و وعده بیهوده به مردم ندهیم.
وی با تاکید بر لزوم پایبندی مردم و مسوولان به ارزش‌ها خاطرنشان کرد: امروز در کشور به شایسته‌سالاری در کشور نیاز داریم، به معنای واقعی باید شایسته سالاری در کشور حاکم شود.
در این نشست استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی در کشور، قطب چهارم صنایع کشور، رتبه نخست در صنایع ریلی، رتبه برتر در صنایع مرتبط با نیروگاه و پتروشیمی شناخته می‌شود و با برنامه‌ریزی موفقی که با سازمان انرژی اتمی صورت گرفته به قطب صنایع مرتبط با نیروگاه انرژی هسته‌ای تبدیل می‌شود.
فرزاد مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی در تولید و صادرات ماهیان زینتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در صادرات غیرنفتی جز 10 استان کشور محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعت استان به دلیل حوادثی که بر صنعت کشور گذشته از جمله خصوصی سازی ناموفق بسیار آسیب دیده و پیامد این مسئله این است که در استانی که جز سه استان صنایع مادر کشور محسوب می‌شود، عمده صنایع آسیب دیده و با ظرفیت‌های بسیار پایین فعالیت دارند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه هم اکنون مجموعه صنایع استان زیر 30 درصد ظرفیت فعال هستند، گفت: واگن‌سازی اراک که یکی ازبزرگترین پیمانکاران کشور و صنعت صنعت‌ساز کشور است در زمانی‌که تعداد پرسنل 4200 نفر بود اما هم اکنون که جمعیت اراک بیشتر شده اما پرسنل آن به کمتر از نصف شده است این اتفاق برای مجموعه هپکو و آذرآب نیز افتاده است.
وی اضافه کرد: آذرآب در برخی از تجهیزات و فنی مهندسی در کل منطقه بی نظیر است؛ اخیرا بزرگترین قرارداد شرکت را با شرکت روس اتم روسیه منعقد کردیم.
مخلص‌الائمه گفت: در تلاش هستیم ظرفیت‌های خالی را افزایش دهیم که یکی از اقدامات در این راستا تشکیل ستاد مبین اقتصاد دریا در استان مرکزی است که نتایج آن به زودی قابل لمس خواهد بود.
وی ادامه داد: در یک سال و نیم دولت سیزدهم ثبات و آسایش و آرامش بسیار قابل توجهی را در صنایع استان شاهد بودیم و مسائل کارگری فروکش کرده است، هرچند دشمن در تلاش است این آرامش را بر هم بزند.

شناسه خبر 66663