شناسه خبر:66798
1401/12/13 14:07:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: 93 درصد از تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری محقق شده و تا پایان سال و یا اوایل سال آینده پنج درصد باقی‌مانده نیز باید تحقق یابد.

سلمان اسماعیلی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان ملایر در سال‌ جاری سه هزار و 910 نفر بود که از این میزان سه هزار و 638 شغل ایجاد شد.
وی از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی انتقاد کرد و افزود: برخی نهادهای اجرایی و متولی در تحقق اشتغال بیشتر از تعهد خود عمل کردند، اما این روند در برخی دستگاه‌ها همچون راه و شهرسازی، بنیاد شهید، بنیاد علوی و بسیج سازندگی ضعیف بوده و قابل قبول نیست.
فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی از آمارسازی اشتغال پرهیز کنند، ادامه داد: مدیران برای تحقق اشتغال واقعی باید به‌جد و با تعهد و دلسوزی وارد عمل شوند، مردم نباید از بیکاری فرزندانشان آسیب ببینند.
اسماعیلی بیان کرد: طبق اعلام بانک‌های عامل از ابتدای امسال تاکنون برای فرزندآوری، ودیعه مسکن، اشتغال و سایر موارد بالغ‌بر دو هزار و 532 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال گذشته رشد چندبرابری داشتیم و عملکرد خوب است.
به گفته وی برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری بیشتری داشتند که قابل تقدیر است، اما برخی بانک‌ها ضعیف عمل کردند و حرف و عمل مدیران عامل بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات متفاوت است.
معاون استاندار همدان همچنین از معطل ماندن طرح‌ها بین دستگاه‌ها و بانک‌ها ابراز گلایه کرد و گفت: ظرف یک هفته آینده این مشکل باید بررسی و تعهداتی که در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی (درخصوص طرح‌ها) محقق نشده، مشخص شود.
اسماعیلی با بیان اینکه چهار بانک عامل موظف به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند، ادامه داد: سهمیه شهرستان ملایر در تسهیلات مشاغل خانگی 18 میلیارد و 800 میلیون تومان است که تاکنون 73 درصد از این تسهیلات پرداخت شده و هرچه سریع‌تر باید مابقی تسهیلات پرداخت شود.
وی تأکید کرد: برای طرح‌های مشاغل خانگی دستگاه‌های مربوطه که در بانک‌های عامل قابلیت پرداخت ندارند، باید در اسرع وقت طرح جایگزین معرفی شود تا در پرداخت تسهیلات به صددرصد برسیم.
شهرستان ملایر با جمعیتی افزون‌بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده و به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان، سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال دارد.

شناسه خبر 66798