شناسه خبر:66807
1401/12/13 14:34:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 10 هزار نوآموز استان سنجش شد.

طالب محمدی اظهار کرد: در مجموع حدود 20 هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی در سطح استان در اجرای برنامه سنجش از لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.
وی افزود: تاکنون پنج هزار و 90 نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدند که از این تعداد سه هزار و 156 نفر ارجاع هوش، 656 نفر ارجاع شنوایی و هزار و 278 نفر ارجاع بینایی بودند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: 14 پایگاه ثابت در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله تربیتی و مدارس با نیازهای ویژه همراه با دو پایگاه سیار در 11 شهرستان و ناحیه برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش دبستانی در استان اختصاص یافته است.
محمدی یادآور شد: تعرفه عادی سنجش 600 هزار ریال، تعرفه عشایر وافاغنه و دانش‌آموزان بی‌بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) وپرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.
وی با بیان اینکه پایه اول ابتدایی پایه بنیادین در طول سال‌های تحصیل است، افزود: عدم شناسایی به‌موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت آنان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.
وی با بیان اینکه برنامه سنجش یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت‌بخشی در نظام‌های آموزشی است، گفت: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت‌بخشی نظام آموزشی است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است،بیان کرد: اولیا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sirat.csdeo.ir یا my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.
محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه وایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان اعلام کرد.

شناسه خبر 66807