شناسه خبر:66889
1401/12/15 09:29:08
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:

ایجاد واحد سرمایه‌گذاری در مناطق شهرداری ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تشکیل واحد سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری نیروهای مجرب به‌منظور تعریف و ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق و حتی یافتن سرمایه‌گذار در شهرداری مناطق، ضروری است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا با موضوع عوارض بهای خدمات پسماند هتل‌ها و بررسی موضوعات سرمایه‌گذاری مناطق شهرداری اظهار کرد: از دور چهارم، سیاست شورای شهر بر حمایت از هتل‌ها و گردشگری بوده است.
وی صدور پروانه رایگان برای هتل‌ها را ازجمله این حمایت‌ها برشمرد و گفت: نظر اکثریت اعضای شورای فعلی، حمایت از صنوف مرتبط با گردشگری است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در بحث عوارض بهای خدمات پسماند هتل‌ها با توجه به شرایط دو سال گذشته و شیوع کرونا با تشکیل جلسه‌ مشترک سازمان پسماند و هتلداران و براساس مصوبه شورای گفت‌وگو، پیشنهادی به این منظور ارائه شود.
بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه زمانی که نگاه ما به حمایت از گردشگری و هتلداران است جمیع موضوعات در این بخش را شامل می‌شود، افزود: مباحث مرتبط با مشاغلی همچون هتلداران و گردشگری ازجمله عوارض پسماند، در سازمان مربوطه پیگیری شود.
وی تصریح کرد: یکی از تکالیف شهرداری و شورای اسلامی شهر، حمایت از گردشگری با هدف تقویت مباحث مالی در شهر است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در موضوع سرمایه‌گذاری مناطق نیز هدف رسمیت بخشیدن به این واحد در شهرداری‌های مناطق است.
بادامی‌نجات با اشاره به عدم موفقیت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری طی سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: دلیل این امر عدم همکاری مناطق با سازمان بود، درحالی که سرمایه‌گذاری یک حوزه عملیاتی است.
وی خواستار تشکیل واحد سرمایه‌گذاری در مناطق شهرداری شد و گفت: تشکیل این واحد و به‌کارگیری نیروهای مجرب به‌منظور تعریف و ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق و حتی یافتن سرمایه‌گذار، امری ضروری در شهرداری مناطق است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذرای موجود در مناطق مختلف، اظهار کرد: متأسفانه زمین خام را به پیمانکار می‌دهیم که با هدف افزایش ارزش، نمی‌سازد و بنگاه‌داری و زمین‌داری می‌کند.
بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه مناطق هرچه سریع‌تر رابطان سرمایه‌گذاری خود را تعیین و معرفی کنند، یادآور شد: این امر با هدف رسمیت‌بخشی به جایگاه آن‌ها و پیگیری امور و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق است.
وی با بیان اینکه باید از حوزه سرمایه‌گذاری درآمدزایی داشته باشیم، تصریح کرد: به این منظور باید در مناطق مناسب مسیر بین همدان تا غرب کشور، شهرک‌های صنفی راه‌اندازی شود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان افزود: ایجاد شهرک‌های صنفی از وظایف حاکمیتی بوده و در مناطق سه و چهار باید زمین‌هایی به این منظور تهیه شود؛ دو منطقه مذکور مستعد سرمایه‌گذاری‌های کلان هستند.
بادامی‌نجات حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری بین شهرداری ستاد و مناطق را واحد سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: همیشه شعار ما درآمد پایدار بوده، اما یک‌بار با اقدامات مؤثر در حوزه سرمایه‌گذاری این شعار را عملیاتی کنیم.

شناسه خبر 66889