شناسه خبر:66996
1401/12/18 09:41:09

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار مرکزی همدان از اجرای نهضت آسفالت در 18 روستای بخش مرکزی همدان خبر داد و گفت: در سال ١4٠١ با توجه ویژه دولت سیزدهم به ارائه خدمات روستایی و اختصاص ٨١٠ تُن قیر یارانه‌ای، 16 هزار و 250 تُن آسفالت‌ریزی به مساحت ١٢6 هزار متر مربع در سطح معابر ١٨ روستای بخش مرکزی انجام شد.

محمدحسن دهبانی در جلسه پیگیری آخرین وضعیت پروژه بهسازی و آسفالت معابر و بازنگری طرح‌های هادی روستاهای بخش مرکزی همدان افزود: برابر اعتبارات ابلاغی بازنگری طرح هادی هفت روستای بخش مرکزی در سال ١4٠١ انجام شده و یا در مرحله تکمیل است.
وی اضافه کرد: بازنگری طرح هادی آن‌دسته از روستاهای بخش مرکزی که افق آن‌ها به پایان رسیده، با مد نظر قرار دادن طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و مسکونی در سال ١4٠٢ انجام می‌شود.
دهبانی با تأکید بر ضرورت افزایش کیفیت طرح‌ها و بررسی مشکلات الحاق، اظهار کرد: ضمن تسریع در جذب سهمیه قیر یارانه‌ای در سال ١4٠٢، پیمانکاران واجد صلاحیت معرفی شوند و انعقاد تفاهم‌نامه با دهیاران صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دهیاران در زمینه استفاده از تسهیلات مسکن روستایی پیگیری و اقدام مقتضی را به‌عمل آورند، افزود: بنیاد مسکن در صدور سند مالکیت متقاضیان روستایی تسریع و اجرای پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها را تسهیل کند.
بخشدار مرکزی همدان در پایان با تأکید بر استفاده از سامانه راهبر در زمان دریافت استعلام و صدور پروانه توسط دهیاران، بیان کرد: پاک‌سازی معابر و ورودی‌ روستاها و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح روستاها به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان مد نظر قرار گیرد.

شناسه خبر 66996