شناسه خبر:67000
1401/12/18 09:48:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تیم‌های پلیس راه با استقرار در مسیرهای شریانی استان و کنترل تردد خودروها، با رانندگان متخلف بدون اغماض برخورد می‌کنند.

سرهنگ علی فکری روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها به‌دلیل بارش باران از رانندگان درخواست می‌شود که با سرعت مطمئنه تردد کنند؛ چراکه احتمال خروج از جاده و واژگونی در این شرایط زیاد است.
وی اضافه کرد: به‌علت درپیش بودن نوروز و افزایش مسافرت‌ها پلیس طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز به چپ، مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی، نبستن کمربندی ایمنی و نقص فنی خودرو را آغاز کرده که این طرح تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
سرهنگ فکری اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته و جریمه‌های اعمال‌شده، میزان تخلفات حادثه‌ساز در معابر برون‌شهری استان همدان افزایشی نداشته است و اغلب رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نیز گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی، بارش باران تا روز جمعه در بیشتر نقاط استان به‌صورت متناوب ادامه دارد.
محمدحسن باقری‌شکیب افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی 24 ساعت آینده نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: بارش باران شب گذشته به‌صورت متناوب در بیشتر مناطق استان آغاز شده است و این روند تا سه روز آینده ادامه دارد.
استان همدان دارای بیش از پنج هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، فرعی، بزرگراه، آزادراه، راه روستایی و شوسه است.

شناسه خبر 67000