شناسه خبر:67008
1401/12/18 10:06:58

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به وجود جاذبه‌های بکر طبیعی و گردشگری در کردستان بر لزوم تداوم روند موفق فعالیت‌های توسعه‌ گردشگری این استان تأکید کرد.

علی‌اصغر شالبافان دوشنبه شب در گردهمایی رؤسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور در سنندج اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌هایی بود که در نیمه نخست امسال و ایام پیک سفر ازجمله نوروز، عیدسعیدفطر، تعطیلات تابستان و اربعین حسینی به‌‌عنوان استانی ممتاز از لحاظ تنوع رویدادها معرفی شد.
وی افزود: این ممتاز بودن کردستان نشان‌دهنده تعامل، هم‌بستگی و هم‌افزایی میان بخش دولتی و بخش خصوصی و حمایت‌های ویژه مقامات استانی به‌ویژه استاندار کردستان است.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با تاکید بر استمرار چنین نشست‌هایی در سطح کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک با حضور رؤسای دفاتر خدمات مسافرتی کشور، فم‌توری به‌منظور معرفی و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری کردستان و نشست‌هایی با کشورهای همسایه در این استان برگزار می‌شود.
شالبافان ابراز امیدواری کرد با برگزاری این گردهمایی و با بیان نظرات، پیشنهادات و ایده‌های نو،بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی صنعت گردشگری در کشور و به‌ویژه در استان کردستان باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان هم در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت‌های مرز باشماق مریوان و مرز سیرانبند بانه فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری در کردستان است.
عبدالله رشیدی‌پور با بیان اینکه وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، ضریب بالای امنیت و مهمان‌نوازی مردمان استان، کردستان را به محور توسعه صنعت گردشگری تبدیل کرده است، گفت: مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه فرصت و ظرفیتی مهم برای توسعه همه‌جانبه و امنیت پایدار اقتصادی منطقه است.
وی افزود: امسال برای نخستین‌بار مرز باشماق مریوان به‌عنوان یکی از مرزهای 6گانه‌ برای تردد و میزبانی از زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان به آمادگی کامل استان کردستان برای سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات لازم و ضروری در همه زمینه‌ها برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مهمانان نورزی در استان انجام شده است.
رشیدی‌پور ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی بتوانیم در راستای توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت‌های این حوزه گام‌های مهمی برداریم.

شناسه خبر 67008