شناسه خبر:67012
1401/12/18 10:13:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: بیش از 29 هزار تابلو و علائم اخطاری و انتظامی طی سال جاری در جاده‌های استان نصب شده است.

سیدزاهدین چشمه‌خاور با بیان این که نصب تابلوهای ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند گفت: طی سال جاری ی بیش از 29 هزار تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در جاده‌های استان نصب شده است.
وی افزود: این علائم شامل تابلوهای اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما، انتظامی و … بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی استان تأثیر دارد.
چشمه‌خاور گفت: از اول سالجاری تاکنون بیش از 3 هزار و 174 مترمربع تابلو اطلاعاتی در محورهای استان تعمیر و یا نصب شده است.
وی ادامه داد: نصب تابلو و علائم ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و ارتقا ایمنی جاده‌های ارتباطی و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد.
وی بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را ازجمله دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و افزود: در راستای صرفه‌جویی بیشتر با کمک راهداری شهرستان‌ها بیش از هفت هزار و 720 عدد انواع تابلو فرسوده در استان بازسازی، رنگ‌آمیزی و در محورها نصب شده است.

شناسه خبر 67012