شناسه خبر:67355
1401/12/27 09:19:24

سپهرغرب، گروه خانواده: یک روانشناس اجتماعی گفت: معاشرت با افراد پرانرژی و مثبت‌اندیش به شما کمک می‌کند تا امید به زندگی در شما تقویت شود.

علیرضا شریفی اظهار کرد: مثبت اندیشی نقطه مقابل اندیشه منفی است. انسان‌هایی که از پدیده‌های پیرامون برداشت مثبتی دارند و تفکر آن‌ها به سمت راه‌حل‌های مثبت می‌رود، مثبت‌اندیش تلقی می‌شوند.
وی در ادامه ویژگی افراد مثبت‌اندیش را برشمرد و گفت: 1. امید به زندگی 2. توجه به سلامت روان و جسم 3. تعریف واقع‌بینانه نسبت به رخدادهای محیطی 4. عدم ویژگی خطای شناختی در افراد مثبت‌اندیش 5. استفاده از روش‌های صحیح برای تحلیل موقعیت 6. اهداف روشن و قابل دسترسی و تلاش در جهت رسیدن به اهداف از ویژگی‌های افراد مثبت‌اندیش محسوب می‌شود.
وی به راهکارهای تقویت مثبت‌اندیشی پرداخت و گفت: از راهکارهای مهم در این زمینه، تهیه لیستی از خواسته‌ها می‌باشد. سپس باید برای این اهداف برنامه ریزی کرده و آن‌ها را به اهداف کوچک و قابل دسترس تبدیل کرد. راهکار دیگر تقویت شناخت ویژگی فردی می‌باشد. هر فرد، دارای نقاط ضعف و مثبت بسیاری است. در گام اول لازم است تا آن‌ها را شناسایی کرده و در جهت کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت عمل کند.
شریفی درادامه به اهمیت هم‌نشینی با افراد مثبت اندیش و دوری از انسان‌های منفی‌باف و انجام ورزش منظم اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان‌ می‌دهد افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند افکار منفی کمتر به سراغ آن‌ها می‌رود.
شریفی در انتها به تکنیک ساده‌ای جهت تقویت مثبت اندیشی پرداخت و گفت: هنگامی که افکار منفی ذهن ما را درگیر می‌کند، بهتر است که آن را یادداشت کرده و سپس نقاط قوتی را که می‌تواند بر افکار منفی ما غلبه کند، درنظر گرفته تا بتوانیم به سمت مثبت‌اندیشی حرکت کنیم.

شناسه خبر 67355