شناسه خبر:67374
1401/12/27 10:20:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: فعالیت گروه‌های گشت و پایش نوروزی مناطق تحت مدیریت این سازمان از امروز شروع شده است.

علیرضا محمدی روز پنجشنبه اظهار کرد: 17 گروه گشت و پایش در تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی استقرار دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر گروه‌های گشت و پایش محیط زیست، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از توان و ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی نیز برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش استفاده می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: همچنین با نیروهای گشت و پایش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مرزبانی و نیروی انتظامی نیز برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.
محمدی یادآور شد: باتوجه به اینکه بیشتر وحوش در ایام حساس آبستنی قرار دارند، هرگونه استرس و ترس موجب به مخاطره افتادن جان مادر و جنین می‌شود که مردم باید برای حفظ سلامت وحوش از بروز هرگونه تنش و فضای استرس‌زا در میان جانواران وحشی خودداری کنند.
وی اضافه کرد: سامانه 1540 در ایام تعطیلات نوروزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص مشاهده هرگونه تخلف، شکار و صید و تخریب زیستگاه‌ها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام به گردشگران توصیه کرد: از قطع یا شکستن شاخ و برگ درختان و آتش زدن طبیعت خودداری کنند چرا که حیات وحوش به طور مستقیم با درختان و مراتع وابسته است و هرگونه اسیب به درختان و طبیعت فضای تنش زایی را برای جانواران ساکن در طبیعت ایجاد می‌کند.
محمدی افزود: امسال همچون سال‌های گذشته بین گردشگران نوروزی تراکت و بروشورهای با محتوای زیست محیطی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی توزیع می‌شود.
به گفته محمدی موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش ایلام نیز در ایام تعطیلات نوروزی در دو نوبت صبح و عصر آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

شناسه خبر 67374