شناسه خبر:67465
1402/1/16 09:42:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: دو میلیون و 200 هزار رأس دام در کردستان علیه بیماری‌های آبله و شاربن در مرحله اول واکسینه می‌شود.

مجتبی ورمقانی در آغاز به کار طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی در استان علیه بیماری‌های آبله و شاربن اظهار کرد: این طرح به‌صورت رایگان از امروز شروع و تا نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری استمرار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بیماری آبله و شاربن از بیماری‌های مهم و مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع خسارات جبران‌ناپذیر اقتصادی و مخاطرات بهداشتی دامی به‌دنبال دارد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح در مجموع دو میلیون و 200 هزار راس نوبت سر دام در کردستان علیه این بیماری‌ها واکسینه می‌شوند، اذعان کرد: 800 هزار نوبت سر دام از این آمار مربوط به 340 روستای محروم استان است که توسط اکیپ‌های بخش دولتی و غیر دولتی صورت می‌گیرد.
ورمقانی از مشارکت و فعالیت 80 واکسیناتور در قالب 30 گروه عملیاتی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: عملیات واکسیناسیون شاربن در انواع دام شامل گاو، گوسفند، بز و تک سمیان و واکسیناسیون آبله در دام‌های سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام می‌شود.

شناسه خبر 67465