شناسه خبر:67467
1402/1/16 09:45:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: 50 میلیارد ریال برای تعمیر، تجهیز و استانداردسازی زیرساخت‌های فرهنگی این استان تخصیص یافته است.

علی هوشمند روز سه‌شنبه اظهار کرد: استان ایلام در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی از استانداردهای ملی فاصله بسیاری دارد و سیاست‌های کلی نیز اجازه شروع پروژه‌های جدید را نمی‌دهد که این موضوع شرایط فعالیت در بخش فرهنگی استان را دشوار می‌کند.
وی افزود: پروژه‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، اعتبار دریافت می‌کنند و در استان با توجه به اینکه پروژه‌ای شروع نشده یا پیشرفت پایینی دارند، امکان تخصیص بودجه پیدا نمی‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: طی سه سال گذشته اعتباری برای تعمیر، تجهیز و استانداردسازی زیرساخت‌های فرهنگی استان تخصیص پیدا نکرده بود ولی با رایزنی‌های صورت گرفته مبلغ 50 میلیارد ریال برای این منظور در اختیار استان قرار گرفته است.
هوشمند تأکید کرد: 13 میلیارد ریال نیز برای تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری مرکز استان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان چند پروژه فرهنگی و هنری برای تقویت این حوزه در ایلام به تصویب برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت اجرای تالار مرکزی ایلام گفت: قرارداد با پیمانکار برای تجهیز کارگاه این پروژه منعقد شده است.

شناسه خبر 67467