شناسه خبر:67526
1402/1/17 10:16:34

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار، سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد که در این رابطه هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

محمدحسن باقری‌شکیب روز چهارشنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش شدید باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: شدت وزش باد در روز پنجشنبه و جمعه بیشتر می‌شود که در پی آن گردوخاک و غبار محلی برخی از نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.
باقری‌شکیب تصریح کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد احتمال شکسته شدن شاخه درختان، تخریب سازه‌های غیر مستحکم و آسیب به تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته، اسدآباد با 19 درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با صفر درجه سانتیگراد به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان بودند.
وی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به‌ترتیب یک و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.
آب‌وهوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 67526