شناسه خبر:67529
1402/1/17 10:20:39

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: سال 1402 سال تحول و نقطه عطفی در تاریخ شهرداری سنندج به لحاظ عمران شهری، افزایش فضای سبز و و تحقق شهرداری الکترونیک خواهد بود.

سیدانور رشیدی در دیدار مسئولان شهرداری با فرماندار و معاونان وی، اظهار کرد: هر چند سال‌های گذشته موضوع پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران دغدغه شورا و شهرداری بود اما تا پایان سال گذشته تمامی حقوق، عیدی و پاداش پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: طلب پیمانکاران هم از 400 میلیارد معوق به 140 میلیارد تومان کاهش یافته و در سال گذشته حتی یک مورد تحصن و تجمع پیمانکاران جلو شهرداری صورت نگرفت این در حالی است که حتی یک سانتی‌متر از اموال غیرمنقول این نهاد به فروش نرفته است.
وی ادامه داد: جدای از سه پروژه کلان ترافیکی، پارک محمدی و سه‌راهی نایسر، ادامه پروژه بلوار اسلام‌آباد نیز امسال به اتمام می‌رسد که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی خواهد داشت.
شهردار سنندج اعلام کرد: احداث بلوار 20 متری اتصال 12 فروردین به بیمارستان توحید، پروژه‌های زیرگذر زاگرس و ویلاشهر و اجرای نهضت آسفالت در نواحی منفصل شهری و همچنین روکش آسفالت 25 خیابان اصلی سنندج در برنامه سال جاری شهرداری قرار دارد.
رشیدی از جذب دو هزار تن قیر برای شهرداری سنندج خبر داد و گفت: تا خردادماه سال جاری، یک هزار و 300 تن دیگر جذب خواهد شد. رشیدی در ادامه اعلام کرد: با احداث پارک‌های درون محله‌ای که از برنامه‌های شهرداری است، میزان فضای سبز شهری سنندج به 143 هکتار فزایش می‌یابد.
تلاش برای احداث پارکینگ طبقاتی در نقاطی از شهر و تحقق شهرداری الکترونیک تا دو ماه آینده از دیگر برنامه‌هایی بود که شهردار سنندج به آنها اشاره کرد.
فرماندار سنندج گفت: ساماندهی دستفروشان، وانت‌بارها و کاهش ترافیک شهری در اولویت شهرداری سنندج قرار بگیرد.
فرماندار سنندج اظهار کرد: شهرداری نهادی است که کل جمعیت شهری مخاطب آن هستند و از این دستگاه خدمت می‌گیرند.
حسن عسکری عنوان کرد: اگر 99 درصد اقدامات و برنامه‌های شهرداری به درستی انجام شود اما یک درصد آن مشکل داشته باشد، تمامی اقدامات خوب هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد بنابراین باید تلاش شود که هیچ انحراف و مشکلی در مسیر خدمت به مردم ایجاد نشود.
وی با قدردانی از مجموعه اقدامات شهرداری سنندج و سازمان‌های تابعه آن در سال گذشته، بر ادامه مسیر خدمت به مردم بلکه با قوت بیشتر در زمینه عمران شهری، نهضت آسفالت و سایر وظایف آن‌ها تأکید کرد.
فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه سال گذشته برف بیشتری نسبت به سال 1400 داشتیم اما کمترین نارضایتی در زمینه برفروبی پیش نیامد و این شایسته تقدیر است.
عسکری، ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارها در سنندج را یکی از دغدغه‌ها و معضلات سنندج دانست که به‌عنوان یک مطالبه جدی باید محقق شود چرا که چهره و سیمای شهر را نازیبا کرده و مردم از آن رنج می‌برند.
وی همچنین، توجه ویژه به مناطق حاشیه‌ای شهر، برخورد جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تحقق شهرداری الکترونیک، احداث پارکینگ طبقاتی بخصوص در هسته مرکزی سنندج، ساماندهی پارک‌ها و افزیش سرانه فضای سبز در سنندج را مورد تأکید قرار داد.
فرماندار سنندج در ادامه با یادآوری عنوان شهر خلاق موسیقی، اظهار کرد: اگرچه اقدامات شایسته‌ای مرتبط با این عنوان انجام شده است اما باید به گونه‌‌ای کار کرد که این عنوان بیشتر نمود داشته باشد.
عسکری در بخش پایانی صحبت‌هایش با قدردانی از برگزاری جشن نوروزی در سنندج، بر تلاش شهرداری برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه تأکید کرد.

شناسه خبر 67529