شناسه خبر:67564
1402/1/19 12:50:30

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از رفع تصرف حدود 600 هکتار از اراضی ملی و زراعی استان طی سال گذشته خبرداد.

شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به برخورد جدی دستگاه قضایی با متصرفین اراضی ملی و تغییر کاربری در حوزه اراضی کشاورزی، اظهارکرد: در این راستا طی سال گذشته تلاش شد تا نشست‌های شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در این نشست‌ها تاکید شد که دستگاه‌های ذی‌ربط باید با تقویت گشت‌های خود برخورد جدی با دست درازی و تصرف اراضی ملی و کشاورزی را در دستور کار قرار دهند.
دادستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته جمعا به 466 فقره پرونده زمین خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی در استان رسیدگی شد، اعلام کرد: از این تعداد، 73 فقره پرونده مربوط به حوزه کشاورزی و 393 فقره پرونده هم مربوط به حوزه منابع طبیعی بوده است.
وی میزان کل زمین‌های ملی و زراعی رفع تصرف شده در استان را حدود 600 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 13 هزار و 996 هکتار مربوط به حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی و حدود 558 هکتار هم مربوط به اراضی ملی بوده است.
کرمی در پایان متذکرشد: درحوزه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و تصرف اراضی ملی ضمن شناسایی متخلفین، برای آنها پرونده کیفری تشکیل شده و دستگاه قضایی با این متخلفین مماشاتی نخواهد داشت.

شناسه خبر 67564