شناسه خبر:67625
1402/1/21 08:41:41

سپهرغرب، گروه خبر: یکی از مطالبات جدی و خواسته‌های اصلی مردم و برخی از کشاورزان کبودراهنگ و درعین‌حال معضل پیچیده این شهرستان، تملک حدود 22 هکتار اراضی کشاورزی از سوی سازمان ملی مسکن بود که این گره کور در جریان سفر مردادماه سال گذشته رئیس‌جمهور به این شهرستان باز شد.

این مشکل از حدود 40 سال پیش گریبانگیر مردم شهرستان کبودراهنگ بوده است و این مهم یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان در دولت‌های گذشته نیز بود که در دولت مردمی سیزدهم و با دستور صریح آیت‌الله رئیسی این معضل حل شده و به‌زودی اسناد مالکیت این اراضی با توجه به اعلام راه و شهرسازی شهرستان به متقاضیان و مردم واگذار می‌شود.
فرماندار شهرستان کبودراهنگ دراین‌باره گفت: باز شدن گره بزرگ زمین‌شهری و اوقاف کبودراهنگ نتیجه سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان (سال گذشته) و یکی از برجسته‌ترین خدمات و اقدامات نظام بعد از انقلاب اسلامی است.
مسلم غلامی با اشاره به اتفاقات برجسته سال گذشته در کبودراهنگ و با تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، اظهار کرد: مشکل زمین‌شهری و اوقاف از گره‌های سخت شهرستان کبودراهنگ بود که در جریان سفر رئیس‌جمهور به این دیار و در جمع مردم بعد از طرح آن توسط امام‌جمعه با دستور شخص رئیس‌جمهور باز شد که باعث رونق در این شهرستان می‌شود.
وی ادامه داد: این مشکلات بسیار مهم با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدبیر استاندار همدان و تلاش‌های شبانه‌روزی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی حل شد و آینده و چشم‌انداز بسیار روشنی در انتظار شهر و شهرستان کبودراهنگ است.
فرماندار کبودراهنگ اظهار کرد: در حوزه مسکن در شهرستان کبودراهنگ به 227 متقاضی که پول خود را واریز کرده‌اند با قرعه‌کشی زمین واگذار می‌شود و حدود 13 هکتار زمین به شهر اضافه خواهد شد.
غلامی ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز کرد: 200 واحد روستایی تاکنون مقاوم‌سازی شده است.
وی افزود: مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در دولت مردمی سیزدهم از 100 به 200 میلیون تومان افزایش یافت و دولت کارمزد این وام را به‌عنوان یارانه پرداخت می‌کند و با حمایت رئیس‌جمهور ایرادها و مشکل دیرکرد این تسهیلات برطرف شد.
فرماندار کبودراهنگ با اشاره به اینکه مبلغ 600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مشاغل خانگی و صنعت طی سال گذشته در این شهرستان پرداخت شده است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین پروژه فولاد نگین و فولاد راد با دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است که با اتمام این پروژه‌ها برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
رئیس راه و شهرسازی کبودراهنگ دراین‌باره گفت: مشکلات مربوط به کشاورزان و مردم منطقه از سال 63 به بعد با دستور رئیس‌جمهور و تدبیر و تلاش مجموعه استانداری همدان، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران شهرستان رفع شد.
«محمد تقی زارعی» افزود: به‌زودی اسناد این املاک به کشاورزان داده می‌شود.
شهرستان کبودراهنگ با 140 هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و 127 روستا، 19 درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران اسلامی پنجشنبه 6 مردادماه 1401 در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رئیس‌جمهور 24 هزار میلیارد تومان ارمغان برای استان همدان به همراه داشت که شامل 14 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

شناسه خبر 67625