شناسه خبر:67800
1402/1/25 15:45:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از رفع تصرف 82 هکتار اراضی منابع طبیعی و تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز در منطقه حفاظت‌شده لشگردر ملایر خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، سیده‌مریم محمدی اظهار کرد: با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان و صدور دستور دادستانی، بیش از 82 هکتار ساخت‌وساز‌های غیر مجاز در روستای ازناو و سلطان‌آباد در منطقه حفاظت‌شده لشگردر شهرستان ملایر در اسفندماه سال پیش تخریب شد و به وضع سابق بازگشت.

وی بیان کرد: این مهم که در جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی پیگیری شده بود، مصداق بارز احیای حقوق عامه و مقابله با متعدیان به منابع طبیعی و محیط‌زیست است؛ بنابراین به نوبه خود از نگاه سبز و ریزبینانه دادستان همدان در امور مربوط به حفاظت و صیانت از محیط‌زیست قدردانی می‌کنم.

محمدی اضافه کرد: براساس ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست، سازمان حفاظت محیط‌زیست در مناطق تحت مدیریت این سازمان قائم مقام و مسئول حفاظت از اراضی ملی بوده و در این مناطق با هرگونه تخریب و تصرف برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه تمامی مناطق حفاظت‌شده استان تحت پایش مستمر قرار دارد، افزود: تمامی ساخت‌وسازها، تصرفات، راه‌های ایجادشده، تغییر کاربری و کشاورزی احتمالی در اراضی ملی واقع در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌جد مورد بررسی قرار گرفته و درصورت هرگونه تخلف و مغایرت با اسناد مربوطه مراتب به دستگاه قضا ارجاع داده خواهد شد.

محمدی تأکید کرد: با تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز، بخشی از سرمایه‌های کشور ازجمله مصالح ساختمانی و کیفیت خاک بعد از تخریب هم از بین می‌رود؛ بنابراین در تغییر کاربری‌ها پیشگیری و مراقبت قبل از ساخت‌وساز باید بیشتر مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

شناسه خبر 67800