شناسه خبر:67889
1402/1/27 07:55:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: 126 میلیارد و 500 میلیون ریال وام مشاغل خانگی سال گذشته به بانک‌های عامل این استان معرفی شد که 107 میلیارد ریال آن پرداخت شد.

«مصطفی مرزبان» روز شنبه، افزود: در این مدت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان، مجوزهای سه‌گانه شامل 356 فقره پروانه تولیدی انفرادی، سه فقره پروانه تولید کارگاهی، 502 فقره کارت شناسایی و سه فقره کارت شناسایی برای زندانیان صادر شد.

وی بیان کرد: 73 نفر از هنرمندان بدون پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که 56 نفر تحت پوشش قرار گرفتند و این در حالی است که اکنون 310 نفر از هنرمندان صنایع دستی در فهرست انتظار پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، با بیان اینکه، صنایع دستی در صورت برخوردار بودن از قابلیت‌های جذب خریدار خارجی بخشی از منبع درآمد کشور نیز محسوب شود، افزود: سال گذشته 56 هزار و 500 دلار درآمد از صادرات صنایع دستی این استان حاصل شد.

مرزبان اظهار کرد: تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و دارای نشان ملی، برگزاری دوره‌های آموزش شاغلین، افتتاح بازارچه دایمی صنایع دستی شهرستان‌های کمیجان و نیم‌ور محلات، برگزاری جمعه بازارها، نشست با هنرمندان برای هم‌اندیشی و رفع مشکلات و شرکت آثار هنرمندان در جشنواره فجر صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این اداره‌کل در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان در سال گذشته بود.

وی گفت: همچنین تعامل با ارگان‌های دولتی و خصوصی (معرفی هنرمندان به ارگان‌ها) به منظور خرید از هنرمندان صنایع دستی به منظور اهدا هدایا به کارکنان، کمک و حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تاسیس تعاونی هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی و شناساندن هرچه بیشتر رشته‌های صنایع‌دستی به عموم مردم از طریق چاپ کتابچه تخصصی و ساخت فیلم از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای رونق تولیدات و فروش آثار صنایع‌دستی استان در سال جدید است.

شناسه خبر 67889