شناسه خبر:68065
1402/1/30 10:05:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سال گذشته 108 درصد از تعهد پیش‌بینی شده برای اشتغال‌زایی در این مجموعه محقق شد.

فرزاد شریفی روز سه شنبه اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال‌زایی در این مجموعه سال گذشته بر اساس آمار سامانه رصد 465 نفر بود.
وی افزود: تعداد اشتغال ایجادشده در پایان سال گذشته 506 نفر بود که نشان‌دهنده تحقق 108 درصدی برنامه پیش‌بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: امسال نیز برای حوزه‌های زیر مجموعه این اداره کل در استان 485 فرصت شغلی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته بیش از 500 اشتغال را شاهد باشیم.
شریفی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه حوزه گردشگری تأکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در 10 منطقه جدید، بهره‌برداری از 10 واحد و مجموعه گردشگری، تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام از محل اعتبارات نفت و متمم سفر، احداث کمپ گردشگری کویرنوردی در دشت ابوغویر دهلران احداث دهکده‌های گردشگری عشایری در مناطق روستایی و طبیعی، جذب سرمایه‌گذار صلاحیت دار در بخش احداث پل معلق گردشگری و تله کابین، توسعه خانه‌های بومگردی با نگاه به روستاهای دورافتاده و در حاشیه برای رونق گردشگری و اشتغال و نگاه ویژه به توسعه گردشگری سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های سال 1402 در استان است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای راه‌اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی و سوغات محلی در استان، اضافه کرد: هم اکنون نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در ایلام، چرداول و ایوان دایر شده و این مراکز در سایر شهرستان‌های استان نیز برقرار خواهد شد.
862 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ثبت ملی شده است.
سال گذشته بیش از 23 هزار گردشگر داخلی و 6 هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام پذیرش شدند.

شناسه خبر 68065