شناسه خبر:68100
1402/1/31 09:29:24
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان در پاسخ به انتقادات:

اساتید دانشگاهی زمین‌های قابل ساخت

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان درباره انتقادات اساتید گروه شهرسازی از مسئولان استانی در زمینه شهر جدید اعلام کرد: اساتید دانشگاهی هر قسمت از همدان که قابلیت ساخت مسکن دارد را پیشنهاد دهند.

ایوب اسداللهی ابراز کرد: اداره کل راه و شهرسازی حاضر است با پیشنهاددهندگان به‌عنوان کارگزار دولت، قرارداد منعقد کند و هر جایی که اساتید دانشگاه توانستند با مالکان توافق کنند، ما شهر را در همان‌جا احداث می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همدان نیاز به شهر جدید اقماری دارد، بیان کرد: شهر جدید مصوب شده به این علت که همدان نیاز به زمین دارد، اما علاوه‌بر این موضوع کسانی که در محدوده شهر همدان اراضی با قابلیت احداث مسکن دارند، راه و شهرسازی آماده توافق با آن‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای دریافت مصوبه شورای عالی شهرسازی در اراضی 140 هکتاری پشت فرودگاه همدان انجام شده است، گفت: مقدمات، مشاور و پیمانکار این طرح مشخص شده است و بلافاصله بعد از دریافت مصوبه شورای عالی شهرسازی شروع به کار خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه راه و شهرسازی آماده توافق با کسانی است که در محدوده شهر همدان اراضی با قابلیت احداث مسکن برای فروش دارند، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که احداث شهر اکباتانا و ساخت مساکن نهضت ملی در اراضی پشت فرودگاه را هم‌زمان باهم آغاز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهر اکباتانا آینده عالی برای همدان رقم خواهد زد، تصریح کرد: اکباتانا خوابگاهی نیست، بلکه تمام فضاهای دانشگاهی، بیمارستان و صنعتی در آن دیده شده، به‌طوری که قرار است دانشگاه صنعتی در مساحت 50 هکتار در این شهر مستقر شود.

اسداللهی با بیان اینکه مشاوران شهر جدید پرند دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهر خواهند کرد، اضافه کرد: آنان قرار است تجربه شهر پرند را به این شهر بیاورند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: اکباتانا، شهری زنده خواهد بود که لکه‌های صنعتی و تمام کاربری‌های مختلف و از همه مهم‌تر اشتغال در این شهر دیده شده است تا سفر از همدان به اکباتانا ایجاد نشود.

شناسه خبر 68100