شناسه خبر:68154
1402/2/4 08:38:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخصوص ازدحام بیماران در مطب برخی پزشکان گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در حوزه درمان استان با آن مواجه هستیم بحث کمبود متخصص است و همین امر موجب شده که مطب متخصصان و به‌ویژه متخصصان قدیمی و معروف با ازدحام مراجعان مواجه شوند.

قباد محمدی در این‌باره افزود: این کمبود تخصص به‌ویژه در رشته متخصص بیهوشی بسیار محسوس است.
وی گفت: در کنار کمبود متخصص، یکی از دلایل ازدحام بیماران در مطب متخصصان، نبود پزشک خانواده و نظام ارجاع است.
محمدی گفت: در حال حاضر افراد جامعه برای یک سردرد معمولی هم نزد بهترین متخصصان می‌روند و همین امر موجب ازدحام در مطب پزشکان متخصص شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیگیری اجرای طرح پزشک خانواده در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: دولت‌های بسیاری پیگیر اجرای سراسری این طرح بودند که نتوانستند، اما این طرح از اردیبهشت ماه امسال در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت اجرایی می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: با وجود این طرح، مردم ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت نیاز به تخصص‌های مربوطه ارجاع می‌شوند و اینطور نیست که همه به یک متخصص در یک رشته خاص ارجاع شوند.
وی به افزایش تعرفه برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص هم در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر افزایش تعرفه‌ها ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ، هرگونه افزایش قیمت ویزیت تخلف محسوب می‌شود.
محمدی در خصوص عدم فعالیت برخی درمانگاه‌های شبانه روزی در ساعات بامداد نیز گفت: متاسفانه دراین زمینه کمبود پزشک عمومی مشکل ساز شده است.
وی تاکید کرد: از طرفی در ساعات بامداد حجم مراجعات بیماران بسیار کاهش می‌یابد و وجود پزشک عمومی برای این ساعات برای درمانگاه به صرفه نیست و همین امر موجب می‌شود درمانگاه‌ها عمدتا از هشت صبح تا 12 شب فعال باشند.
محمدی با بیان اینکه اورژانس‌ها به‌صورت 24 ساعته فعال هستند گفت: بیماران در ساعات بامداد می‌توانند به اورژانس‌ها مراجعه کنند و پیگیر هستیم با جذب پزشک عمومی و افزایش دستمزدها فعالیت درمانگاه‌های دولتی را استمرار بخشیده و بهبود دهیم.

شناسه خبر 68154