شناسه خبر:68188
1402/2/5 08:26:17

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و تأکید استاندار، برخورد قانونی با متخلفان و متعرضان به آب‌های سطحی و زیرزمینی تشدید می‌شود.

مسلم مخفی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه سامان‌دهی و حفاظت از آب‌های سطحی منتهی به سد اکباتان و دیگر رودخانه‌های شهر همدان طی سال‌های گذشته آن‌گونه که باید، مدیریت نشده است.
وی اضافه کرد: برخی افراد با سودجویی و بی‌توجهی به کمبود منابع آب و شرایط خاصی که با آن مواجهیم، به‌صورت غیر منطقی و غیر اصولی از این آب‌ها برای پُر کردن استخر و آبیاری باغ‌ها که بعضاً به‌صورت غیر قانونی نیز ایجاد شده است، استفاده می‌کنند.
فرماندار همدان با اشاره به مشکل کمبود آب طی سال گذشته، یادآور شد: به همت دولت در راستای تأمین آب شرب همدان اقدامات بسیار خوبی انجام شد، اما این مهم دلیل نمی‌شود که در زمینه حفاظت از منابع آب زیرزمینی، سطحی و رودخانه‌های منتهی به شهر همدان غفلت کنیم.
مخفی تصریح کرد: در هر شرایطی وظیفه داریم از منابع آب به‌عنوان انفال بهترین بهره‌برداری و استفاده را داشته باشیم و قطعاً اولویت نخست تأمین آب شرب مردم است.
وی به هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله فرمانداری، امور آب، جهاد کشاورزی و همچنین دستگاه‌های انتظامی و قضائی در قالب شورای تأمین شهرستان برای هم‌افزایی و برخورد قانونی در این راستا اشاره کرد و افزود: در این خصوص با متخلفان مماشات نخواهیم داشت و اجازه سودجویی به برخی از افراد نباید داد و درصورت نیاز، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
مخفی با قدردانی از راهنمایی‌های جهاد کشاورزی و امور آب، تأکید کرد: باغداران و کشاورزان باید به رعایت الگوی کشت توجه کرده و از نگاه‌های سنتی و غیر اصولی به منابع آب و برداشت از آب‌ها، خودداری کنند.

شناسه خبر 68188