شناسه خبر:68340
1402/2/7 09:11:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 6 هزار و 932 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن سال گذشته در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، بیش از 105 درصد رشد داشت.

«علی جودکی» روز چهارشنبه، افزود: 21 پروانه‌ بهره‌برداری با ذخیره قطعی هشت میلیون و 635 هزار تن و ظرفیت استخراج 452 هزار تن پارسال در استان مرکزی صادر شد.
وی بیان کرد: 286 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این مدت از سوی بخش خصوصی در معادن این استان صورت گرفت که در این فرآیند بیش از 144 فرصت شغلی جدید ایجاد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه چهار پروانه اکتشاف و هفت گواهی کشف نیز سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد، اظهار کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.
جودکی بیان کرد: 36 نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان مرکزی در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با100 فقره و سنگ لاشه با 98 فقره است و بیشتر این معادن در شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه مستقر است.
وی با اشاره به اهم اقدامات اداره‌کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی، افزود: برگزاری مزایده واگذاری تراورتن باقرآباد B4 و صدور پروانه بهره‌برداری به نام برنده مزایده، تعیین تکلیف معادن دارای گواهی کشف و پروانه اکتشاف منتسب شده در سامانه کاداستر و تجمیع محدوده‌های طلای معادن، از جمله اقدامات مهم اداره‌کل صنعت معدن و تجارت این استان در سال گذشته است.
مدیرکل اداره صنعت معدن و تجارت استان مرکزی، تکمیل و اجرای سامانه جدید مانیتورینگ در شهرستان محلات، معرفی 12 فقره معدن در جهت تایید و تعیین تاریخ برگزاری مزایده وزارت متبوع، پروانه‌های اکتشاف بلاتکلیف به تعداد 50 فقره و برگزاری گردهمایی در محل نمایشگاه سنگ محلات در مهرماه سال گذشته را از دیگر اقدامات دانست.

شناسه خبر 68340