شناسه خبر:68384
1402/2/9 09:17:49

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون بر 94 درصد برنامه‌های طرح جهش تولید در دیمزارهای استان طی سال زراعی جاری اجرایی شد.

 

پیمان اسکندری روز پنجشنبه در دهمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارها که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد با اشاره به اینکه این طرح برای سومین سال متوالی اجرا شده است، اظهار کرد: اجرای طرح جهش تولید در کردستان به دلیل وجود دیمزارهای مستعد، خاک حاصلخیز و کشاورزی بودن اقتصاد استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: آمارهای هواشناسی در استان، میزان بارندگی بالای سال زراعی جاری را نشان می‌دهد که این عامل زمینه را برای تولید گندم با کمیت بالاتر از سال گذشته فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: امیدواریم مدیران و کارشناسان زراعت استان همپای بهره‌برداران، ضمن مبارزه با عوامل خسارت‌زای گندم به‌ویژه علف‌های هرز و سن، افزون بر افزایش عملکرد کمی محصول، افزایش کیفی آن را نیز در دستور کار قرار دهند.

اسکندری مهم‌ترین موضوع در بحث جهش تولید را آموزش به‌روز بهره‌برداران خواند و گفت: آموزش کشاورزان بازوی توانمند تولید در عرصه کشاورزی است که با توجه به تلاش اداره هماهنگی ترویج و ارتباط مستمر کارشناسان سازمان با بهره‌برداران و تلاش در راستای ارتقا بهره‌وری، شاهد اثربخشی این ارتباط در بین کشاورزان و افزایش اگاهی‌های نوین آن‌ها در عرصه‌های مختلف کشاورزی باشیم.

وی به بحث وام اعطایی به بهره‌برداران نیز اشاره کرد و یادآور شد: اعطای تسهیلات برای تهیه ادوات طرح جهش تولید از مسائلی است که باید هرچه سریعتر پیگیری شود و بانک‌های عامل نیز همکاری لازم در راستای اعطای آن داشته باشند.

 

 

شناسه خبر 68384