شناسه خبر:68389
1402/2/9 09:23:25

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه میانگین نرخ دادرسی الکترونیک در استان 77 درصد است گفت: باید این میزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ارتقا یابد و از ابتدای خردادماه امسال، اعزام زندانی به دادگستری قطع شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در نخستین جلسه با رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات رئیس قوه قضائیه، دستگاه قضائی استان با تمام توان کمک حال دستگاه اجرایی برای مهار تورم و رشد تولید است.

وی تصریح کرد: در سال جدید و با مدیریت و نظارت دقیق‌تر رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان به هیچ وجه نباید حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود و یا کارگر و کارگرانی بیکار شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان صیانت از حقوق عامه به ویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم دانست و افزود: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی دادستانهای استان با نظارت دقیق و بر حفظ حقوق عامه نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت المال شوند.

حسینی بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی سال 1402 قوه قضائیه در دادگستری استان تأکید کرد و گفت: اهتمام به اجرا و انعکاس این برنامه که هدف محور و کاربردی است، باید مدنظر رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زندان‌ها، بحث اشتغال زندانیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون مورد تأکید دستگاه قضائی استان است و قضات باید با سرکشی و بازدید ماهانه و منظم، به تک‌تک درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و درصدد رفع مشکلاتشان برآیند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت سروسامان دادن موجودی آمار شعبات قضائی استان در سال جدید تأکید کرد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی، نظارت و سرکشی روسای دادگستری و دادستان‌های استان بر شعب سبب می‌شود تا وضعیت موجودی پرونده‌ها سامان یافته و پرونده بلاتکلیف نداشته باشیم.

حسینی میانگین نرخ دادرسی الکترونیک استان را 77 درصد ذکر کرد و افزود: باید این میزان تا پایان اردیبهشت ماه ارتقا یابد و همچنین از ابتدای خردادماه سال جاری، اعزام زندانی به دادگستری انجام نمی شود و تمام جلسات دادرسی به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

*تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت‌المال

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت‌المال در تمام شهرستان‌های استان تأکید کرد و افزود: با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جدید نیز با جدیت برخورد خواهد شد.

محمد جباری اجرایی شدن قانون مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روهای استان را ضروری دانست و خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های استان اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان کردستان قانون مدیریت پسماندها با جدیت دنبال شود و به بهترین شکل اجرا شود.

وی همچنین اضافه کرد: دستورالعمل ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای باید در استان به دقت اجرا شده و فهرست زندانیان متواری استخراج شود.

 

 

شناسه خبر 68389