شناسه خبر:68413
1402/2/10 09:02:34
نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و درمان همدان را به قطب پزشکی کشور تبدیل می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، استان را به قطب پزشکی کشور تبدیل می‌کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی روز شنبه در جمع مسئولان و جمعی از کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان همدان به‌مناسبت آغاز هفته سلامت اظهار کرد: بیمارستان مدرن اکباتان با 300 تخت بیمارستانی امسال افتتاح و همچنین عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی با اعتبار 13 هزار و 500 میلیارد تومان، آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت بخش خصوصی پارک سلامت در همدان ایجاد می‌شود که اجرای این طرح‌ها همدان را نه‌تنها در غرب کشور، بلکه در کل ایران قطب پزشکی می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اصل 29 و 30 قانون اساسی، فراهم کردن 100 درصدی زمینه سلامت و آموزش مردم دو تکلیف مهم دولت و حاکمیت است.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: حاکمیت وظیفه دارد در کشور کاری کند که هیچ‌کس نگران و ناراحت هزینه بیماری نباشد؛ بنابراین در کشورمان طی 44 سال گذشته کارهای بزرگی شده که البته کافی نیست.

وی یادآوری کرد: اوایل انقلاب پزشکان عمومی از کشورهای بنگلادش، هندوستان و پاکستان کار مداوای بیماران را در ایران عهده‌دار بودند، اما هم‌اینک 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان مشغول به تحصیل هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین شمار پزشکان متخصص و فوق تخصص بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های پزشکی به‌هیچ‌وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

حاجی‌بابایی یادآوری کرد: سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق برای زیر پوشش قرار دادن هفت میلیون نفر پیش‌بینی شده و هم‌اینک 100 درصد مردم زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان هستند.

وی گفت: کارهای بزرگی در استان درحال اجرا است؛ برای نمونه کارخانه سحر با یک‌هزار و 600 نیرو و تولید 320 نوع محصول در همدان فعال است که به‌زودی ظرفیت این واحد تولیدی تا دو برابر افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همدان به قطب هایتک و فناوری‌های برتر تبدیل شده است، افزود: 50 هکتار زمین سال‌های گذشته تفکیک شد و در اختیار مردم قرار گرفت که امسال وسعت این اراضی به 550 هکتار افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این زمین‌ها در قطعات 400 تا 500 متری در اختیار اساتید دانشگاه و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و در هر قطعه می‌توان تا یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد.

 

شناسه خبر 68413