شناسه خبر:68474
1402/2/11 09:04:05

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: سیستم گرمایشی و سرمایشی یک هزار و 560 کلاس درس این استان طی سال گذشته استانداردسازی شده است.

جلال حمره روز یکشنبه افزود: این تعداد کلاس درس در قالب 390 مدرسه استاندارد‌سازی شده است که با این اقدام اکنون هیچگونه مدرسه‌ای با سیستم گرمایشی نفتی در مناطقی از استان که دارای شبکه برق و یا گاز باشد وجود ندارد.

وی با ذکر اینکه 70 طرح عمرانی، آموزشی و فرهنگی در طول سال گذشته از محل اعتبارهای ملی، استانی و خیران در دست اجرا بوده است، ادامه داد: 40 طرح از این تعداد تا پایان سال گذشته با 167 کلاس درس در نقاط مختلف استان با محوریت مناطق محروم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام یادآور شد: از این تعداد دو استخر سرپوشیده در شهرستان‌های ایلام و مهران و دو سالن ورزشی نیز در شهرستان‌های آبدانان و سرابله احداث شده است.

حمره تأکید کرد: همچنین در این راستا دو مدرسه با عنوان مدرسه سبز با نگاه رعایت حفظ محیط زیست با شاخص‌های استاندارد و کاهش مصرف انرژی و آب خام (استفاده از آب بارندگی و آبخوری مدرسه با نگهداری در محفظه جهت استفاده برای آبیاری فضای سبز محیط مدرسه و شست و شو) در شهرستان ایوان با 12 کلاس درس و زیربنای چهار هزار متر مربع در چهار طبقه و مدرسه 6 کلاسه متوسطه دخترانه در شهرستان ایلام با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع و سالن چندمنظوره ورزشی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه جایگزینی مدارس کانکسی با مدارس استاندارد است که در استان ایلام با مشارکت نیکوکاران 15 مدرسه یک کلاسه جایگزین مدارس کانکسی خواهند شد و این مدارس بین 15 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام به مقاوم‌سازی و ترمیم مدارس فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ مدارس موجود علاوه بر ساخت فضای آموزشی جدید اعتباری نیز توسط سازمان نوسازی مدارس در اختیار این اداره کل قرار گرفته که در این مورد 150 هزار متر مربع عایق رطوبتی، آسفالت مدارس قدیمی و احداث دو مدرسه در سطح استان در حال مقاوم‌سازی است.

به گفته حمره، سال جدید اولویت با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و نگاه به تجهیز مدارس به نمازخانه و سالن‌های چندمنظوره است.

 

شناسه خبر 68474