شناسه خبر:68526
1402/2/12 08:52:23
رئیس شورای اسلامی شهر قروه درگزین مطرح کرد:

پیگیری‌ها برای آغاز کاوش تپه باستانی «قلعه دینگسی» درگزین

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر قروه درگزین گفت: پیگیری امضای تفاهم‌نامه با اداره میراث فرهنگی شهرستان برای انجام کاوش در تپه باستانی معروف به قلعه دینگسی و تعیین تکلیف اراضی، درحال انجام است.

اصغر مرادی با بیان اینکه نهم اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلام دارد، درواقع به فرآیند واگذاری امور به مردم، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، دوچندان شد.
وی ضمن تبریک سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی شهر و روستا، افزود: بر خود وظیفه می‌دانم از پیگیری، تلاش‌ها و مساعدت‌های ارزنده همکارانم در شورای شهر قروه درگزین در پیشبرد اهداف شهر و شهرداری که یقیناً حاصل همدلی و همکاری مضاعف بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بوده است، تقدیر و تشکر کنم.
رئیس شورای اسلامی شهر قروه درگزین خاطرنشان کرد: اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر قروه درگزین به‌عنوان منتخبین مردم شریف این شهر با برنامه‌ریزی لازم در راستای توسعه همه‌جانبه شهر فعالیت خود را در این دوره آغاز کردند.
مرادی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده و در دست اقدام مدیریت شهری، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل کریدور جنوبی شهر و تعریض و زیباسازی ورودی از سمت روستای «نیر» است؛ به‌طوری که در فاز نخست این ورودی به میدان شهید مطهری اتصال خواهد یافت. بهره‌برداری از مجتمع تجاری مرکز شهر، نصب اِلمان ویژه صنعت و کشاورزی و فضاسازی در میدان شهیدمفتح، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی معابر سطح شهر، پیاده‌روسازی معبر مرکزی در شهرک سیمان هگمتان، خرید دستگاه جاروب با اعتباری بالغ‌بر 40 میلیارد ریال، خرید خودروی آتش‌نشانی پیشرفته و تجهیز آن با لوازم مخصوص امداد و نجات، با اعتبار هشت میلیارد ریالی از دیگر اقدامات است.
وی اضافه کرد: پیگیری مساعدت لازم برای امضای تفاهم‌نامه با اداره میراث فرهنگی شهرستان برای انجام کاوش در تپه باستانی معروف به قلعه دینگسی درحال انجام است و با تعیین تکلیف اراضی و املاک واقع در این محدوده از بلاتکلیفی در ساخت‌وساز خارج خواهند شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه 6 میلیارد ریالی برای تکمیل زورخانه و آغاز ساخت مجتمع هندبال در شهر قروه درگزین نیز از دیگر موارد است که زمین این دو طرح هم توسط شورای اسلامی و شهرداری قروه درگزین اهدا شده است.
وی ادامه داد: ساخت سالن زورخانه از سال‌های قبل با کمک خیرین و مدیریت شهری آغاز شده و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مرادی با بیان اینکه طی سال گذشته آسفالت‌ریزی مناسبی در سطح شهر انجام شده است، گفت: در سال جاری نیز با فراخوان مناقصه‌ای که به این منظور برای سال جاری توسط مدیریت شهری صادر شده است، ضمن عقد قرارداد با شرکت برنده مناقصه، شاهد آسفالت‌ریزی گسترده‌ای در معابر شهر قروه درگزین خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر قروه درگزین افزود: با توجه ویژه مدیریت شهری به فضاسازی و زیباسازی محیط شهری در ایام نوروز، نصب اِلمان‌های متنوع و همچنین نقاشی موضوعی به‌صورت دیوارنگاره انجام شده بود.
   عملیات اجرایی فاضلاب شهر قروه درگزین آغاز خواهد شد
مرادی ضمن قدردانی از زحمات فرماندار پُرتلاش شهرستان درگزین که با همدلی و هم‌افزایی کمک فراوانی به پیشبرد اهداف مدیریت شهری در دوره اخیر داشته است، ادامه داد: به‌زودی عملیات اجرایی فاضلاب شهر قروه درگزین آغاز خواهد شد؛ تنها تقاضای ما در این خصوص بحث جانمایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری قروه بوده که انشاالله با درایت لازم محلی به غیر از محل پیشنهادی حال حاضر یعنی با فاصله بیشتر از شهر، درنظر گرفته شود.
   مردم درگزین خواستار احداث بیمارستان
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیاز اصلی و تقاضای اهالی شهر قروه درگزین و شهرستان درگزین ایجاد بیمارستان جدید است که امیدوارم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم شهیدپرور و با فرهنگ منطقه درگزین از این نعمت برخوردار شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر قروه درگزین با اشاره به راه‌اندازی خط ویژه تاکسی از مبدأ شهر قروه درگزین به سمت همدان و بالعکس که در قالب عقد قرارداد با شرکت انجام شده است، افزود: انشاالله با باز شدن گره ایجادشده در کار، به‌زودی این تاکسی‌ها نیز فعال خواهند شد.
   هتل 3 ستاره درگزین به‌زودی افتتاح می‌شود
وی ابراز کرد: ساخت هتل سه‌ستاره به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر قروه در دست اقدام است که پروژه در مراحل پایانی خود بوده و انشاالله به‌زودی افتتاح خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی مجموعه پارک آبی دلفین حضور مسافران در شهر افزایش یافته است که با هدف‌گذاری انجام‌شده و با دعوت از اکبر رسولی برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل در شهر، این برادر عزیز قبول زحمت کرده و نگین گران‌بهایی به منطقه درگزین هدیه دادند.
رئیس شورای اسلامی شهر قروه درگزین با بیان اینکه از ساخت مجتمع‌های مسکونی در شهر حمایت می‌کنیم، گفت: در راستای کمک به جوانان عزیز به جهت کاهش قیمت مسکن براساس افزایش عرضه، از این طریق از سرمایه‌گذاران عزیزی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند، تمام‌قد حمایت خواهیم کرد.
مرادی تصریح کرد: در راستای احیای بافت قدیمی به‌زودی نصب آب‌نما هم‌زمان با پیاده‌روسازی در ورودی اصلی مسجد جامع شهر قروه درگزین توسط شهرداری و شورای اسلامی انجام می‌شود.

شناسه خبر 68526