شناسه خبر:68582
1402/2/13 08:55:29

سپهرغرب، گروه خبر: براساس اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان 2.4 هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی در شهرستان بهار به‌دلیل ساخت‌وساز مورد قلع‌وقمع قرار گرفت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، در راستای بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بهار به چرخه تولید یک مورد در اراضی روستای سیمین زاغه شامل یک‌هزار و 890 متر فنس‌کشی، 162 متر مربع استخر، 698 متر مربع بنا و بالکن و محوطه‌سازی که مالکان آن‌ها بدون گرفتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی اقدام به ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند، در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها (تبصره 2 ماده 10) مورد قلع‌وقمع قرار گرفت.
براساس این گزارش مساحت کل زمین‌های باغی و زراعی 2.4 هکتار و به ارزش تقریبی 12 میلیارد تومان بوده که با دستور مقام قضائی و همکاری عوامل انتظامی، شهرداری و راهداری به حالت اولیه بازگردانده شدند.
در سال 74 قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد؛ تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به‌عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست و نماینده استاندار است که به ریاست جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

شناسه خبر 68582