شناسه خبر:68602
1402/2/13 09:30:44

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولیدی این استان متعهد شدند متناسب با برنامه کلان دولت سیزدهم تعامل و هم‌افزایی لازم را با حوزه صنعت نفت داشته‌ باشند، از این رو انتظار است شتاب بخشی در اجرای طرح‌های نفت و گاز مدنظر ویژه قرار گیرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست مشترکی که در راستای تسریع در تکمیل طرح‌های واحد تولیدی آذرآب و شرکت ملی نفت ایران در محل استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، افزود: شرکت آذرآب متعهد شده است که قراردادهای باقی مانده از سنوات گذشته را انجام دهد که برخی طرح‌ها را در دوره اخیر نهایی و به پیمانکاران تحویل داده است.
وی بیان کرد: مطالبات کارفرمایان بزرگ کشور تا حدودی در این واحد تولیدی حل و فصل شده است.
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی ادامه داد: برخی طرح‌ها به ویژه طرح آزادگان جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین میدان نفتی مشترک خشک جهان مطرح است و مقرر شده بخشی از تجهیزات این طرح را واحد تولیدی آذرآب تامین و تحویل دهد.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: بخشی از اقدامات در این راستا انجام شده و برگزاری این نشست در استانداری مرکزی نیز به منظور زمان‌بندی دقیق کار است و این مهم باید مدنظر ویژه باشد که طرح آزادگان جنوبی مورد تاکید شخص رئیس جمهور است.
وی اظهار کرد: مسئولان ارشد استان مرکزی نیز از طرف صنایع استان متعهد شدند که همگام با برنامه کلان دولت با حوزه صنعت نفت گام بردارند و امید است بتوان بر اساس تعهدی و زمان بندی که در این نشست انجام شد، طرح‌ها را تحویل و کار را نهایی کرد.
استاندار مرکزی گفت: در ادامه این سفر، مدیرانی که از صنعت نفت در استان حضور یافتند، نشستی با انجمن پیمانکاران صنعت نفت و گاز و پتروشیمی استان برگزار کنند تا با ظرفیت‌های این استان بیشتر آشنا شوند و بتوان اجرای طرح‌های بیشتری برای صنعت استان در نظر گرفت.
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه صنعت نفت نیز در این نشست گفت: این شرکت متولی توسعه صنعت نفت بالادستی است که در استان‌های مختلف فعالیت دارد.
«ابوذر شریفی» افزود: مرکز اصلی فعالیت‌های این شرکت در استان خوزستان و ایلام است و هم‌اکنون در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان نیز فعالیت دارد.
وی با اشاره به وسعت فعالیت شرکت توسعه نفت در صنایع بالادست، گفت: استان مرکزی به لحاظ تجهیزات صنعتی دارای ظرفیت‌های زیادی است و هدف از این بازدید، آشنایی بیشتر با پتانسیل و توانمندی‌های استان مرکزی است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنعت نفت ادامه داد: در این سفر یک روزه در خصوص بررسی گلوگاه‌های موجود در پیشبرد طرح‌ها با برخی واحدهای تولیدی به صورت مستقیم نشست برگزار می‌شود تا بتوان موانع پیشرفت را از پیش رو برداشت و در اسرع وقت طرح «میدان مشترک» را در استان‌های ایلام و خوزستان به مرحله بهره‌برداری رساند و تولید نفت را افزایش داد.
مدیرعامل واحد تولیدی شرکت آذرآب اراک هم در این نشست گفت: در یک قرارداد مشترک با شرکت مهندسی و توسعه صنعت نفت، ساخت 36 دستگاه مخزن به این شرکت واگذار شده که 30 دستگاه آن تولید و تحویل کارفرما شده است و 16 مخزن دیگر نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بایدتا پایان سال تحویل شود.
«مصطفی عظیمی» افزود: همچنین در قرارداد دیگر هم، ساخت 2 برج بزرگ به واحد تولیدی آذرآب سپرده شده که این طرح نیز در دست برنامه‌ریزی و ساخت است.

شناسه خبر 68602