شناسه خبر:68609
1402/2/13 09:36:39
به همت شهرداری همدان صورت گرفت؛

اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند

سپهرغرب، گروه خبر: به همت شهرداری همدان و به جهت کاهش سوانح رانندگی، به موتورسواران قانونمندکلاه ایمنی اهدا شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، در مراسمی که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و برخی از اعضای آن، شهردار همدان و رئیس پلیس راهور شهرستان در پیاده‌راه بوعلی برگزار شد، به تعدادی از موتورسواران قانونمند کلاه ایمنی هدیه شد.
در این مراسم رئیس سازمان حمل‌ونقل و مهندسی شبکه شهرداری همدان با اشاره به تلاش‌های شهرداری همدان درخصوص کاهش سوانح رانندگی، عنوان کرد: به‌مناسبت هفته ایمنی حمل‌ونقل و در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش تصادفات، مسابقه نقاشی برگزار شد که 400 اثر به این سازمان ارسال و 50 اثر برگزیده شدند.
محمد پوروخشوری با بیان اینکه نجات جان یک انسان نجات جان همه افراد جامعه است، افزود: با توجه به اینکه متأسفانه از سال 96 تاکنون 55 راکب و ترک‌نشین موتورسوار فوتی داشتیم (در شهر همدان 9 نفر)، کاهش حوادث ناشی از موتورسیکلت‌سوارها نیازمند همکاری همه مجموعه‌های ذی‌ربط است.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته مدیریت شهری در کاهش حوادث رانندگی و ترافیکی، افزود: در سال گذشته 350 میلیارد ریال بودجه به حوزه حمل‌ونقل ترافیک اختصاص یافت که امسال به همت شورای اسلامی شهر و شهردار همدان این بودجه به یک‌هزار و 200 میلیارد ریال جهت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و هوشمندسازی افزایش پیدا کرد و باعث تحول در این حوزه خواهد شد.
پوروخشوری ابراز کرد: تصادفات ناشی از موتورسیکلت‌ها 10 درصد کاهش یافته است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی این میزان به صفر برسد.
در ادامه رئیس پلیس راهور شهرستان ضمن تقدیر از دغدغه‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر درخصوص سامان‌دهی ترافیک و موتورسیکلت‌ها، گفت: یکی از مشکلات عمده در حوزه حوادث ترافیکی تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر همدان است که متأسفانه در سال گذشته 16 نفر کشته برجا گذاشته است.
سرهنگ فرخ جمالی با بیان اینکه امیدواریم اجرای این برنامه‌ها موجب تشویق و ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی شود، تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم به قوانین راهنمایی رانندگی توجه داشته باشند تا شاهد کاهش حوادث رانندگی به‌ویژه از سوی موتورسواران باشیم.
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان به عمده تخلفات موتورسیکلت‌سواران اشاره و عنوان کرد: حرکات نمایشی، نداشتن کلاه ایمنی، سرعت غیر مجاز و حرکات خطرناک عمده‌ترین تخلفات بوده است.
در پایان مراسم به تعدادی از موتورسواران قانونمند کلاه ایمنی اهدا شد و از خالقان نقاشی‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر 68609