شناسه خبر:68641
1402/2/14 09:16:49

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: دو پد بالگرد به‌منظور امداد هوایی در منطقه محروم زردلان این شهرستان توسط بنیاد ایجاد خواهد شد.

حسین بیگی روز چهارشنبه اظهار کرد: منطقه محروم زردلان با توجه به مشکلات راه دسترسی و دوری از مرکز شهرستان برای امدادرسانی به‌ویژه در حوزه پزشکی با مشکلاتی روبروست.
وی افزود: بنیاد علوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور حل این مسئله و کمک با ساکنان این مناطق در هنگام بروز حوادث ایجاد دو پد بالگرد را در دستور کار دارد.
دبیر بنیاد علوی هلیلان یادآور شد: این پدهای بالگرد در روستاهای میدر و گل دره‌شهرستان هلیلان در حال احداث بوده و پیش بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسند.
بیگی به سایر خدمات بنیاد در حوزه بهداشتی و درمانی شهرستان هلیلان پرداخت و تاکید کرد: هر دو ماه یکبار یک بسته معیشتی به ارزش 10 میلیون ریال بین مادران باردار و شیرده شهرستان توزیع می‌شود که بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این اقدام در شهرستان‌های هدف هلیلان و ملکشاهی تا حدودی در رفع مشکل تغذیه آنان تأثیر بسزایی داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته با بیمارستان‌های ایلام و کرمانشاه تا سقف 30 میلیون ریال افراد تحت پوشش می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی بنیاد علوی در شهرستان هلیلان بهره‌مند شوند.
دبیر بنیاد علوی هلیلان از اعطای 384 قلم کالای پزشکی ازجمله فشارسنج، ویلچر، تشک بادی و... بین افراد نیازمند شهرستان طی سال گذشته به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.
بیگی کمک به بیماران صعب‌العلاج و زوج‌های نابارور را از دیگر خدمات صورت گرفته طی سال گذشته برشمرد و گفت: 25 میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: خانه بهداشت روستای ماهیزان سال گذشته اجرایی شد و در سال جدید نیز هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز درمانی شهرستان هلیلان از سوی بنیاد علوی تخصیص یافته است.
شهرستان 15 هزار نفری هلیلان دارای 63 روستا است و سال 98 با مصوبه هیئت دولت از چرداول جدا و به شهرستان تبدیل شد.

شناسه خبر 68641