شناسه خبر:68677
1402/2/16 10:18:22

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: متأسفانه فرودگاه سنندج حدود هشت ماه است تعطیل بوده و جدیداً یک پرواز در هفته دایر شده که جوابگوی نیازهای مردم کردستان نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس قوه قضائیه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قدردان اعضای شورای تأمین و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در استان هستیم.
وی افزود: کانون حوادث سال گذشته از کردستان شروع شد، اما همراهی مردم کردستان با نهادهای امنیتی موجب شد این توطئه در استان خنثی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مراجعه 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان به دفتر مراجعات دفتر نمایندگی ولی فقیه خبر داد و گفت: خوشبختانه برخی مسائل همچون آب سنندج حل شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی افزود: کردستان یک استان ویژه ازلحاظ قومیتی، مذهبی، سیاسی و امنیتی است و بیشتر گروهک‌های ضد انقلاب هجمه‌هایشان روی استان کردستان متمرکز شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 82 درصد از مردم کردستان اهل سنت هستند و طی قرون متمادی با مسلمانان اهل تشیع منطقه در صلح و آرامش با همدیگر زندگی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم درخصوص منطقه ویژه بانه و مریوان تسریع بیشتری صورت گرفته و بازارچه‌های مرزی رونق گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی افزود: مبحث حاشیه‌نشینی در شهرهای استان مورد توجه قرار گیرد و چاره‌ای اساسی برای تعطیلی پروازهای فرودگاه‌های سنندج شود؛ چراکه این وضعیت شایسته مردم کردستان نیست.
وی با انتقاد شدید از تعطیلی هشت‌ماهه فرودگاه سنندج، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان ارشد کشوری ازجمله رئیس قوه قضائیه برای رفع این دغدغه مردم کردستان چاره‌ای اساسی بیندیشند، چراکه بسیاری از شهروندان کردستانی به‌دلیل مریضی و مشکلات جسمانی نیازمند استفاده از مسافرت هوایی هستند.

شناسه خبر 68677