شناسه خبر:68722
1402/2/16 23:58:37
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

طرح تحقیق و تفحص از شهرداری همدان آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان منتظر تعیین افراد هیئت تحقیق و تفحص است و به‌زودی تحقیق و تفحص شهرداری همدان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی اظهار کرد: یکی از اختیارات شورای اسلامی شهر حق تحقیق و تفحص است و این اختیار با درخواست یکی از اعضا در قالب طرح در صحن علنی شورا، مطرح می‌شود.

وی افزود: چنانچه طرح تحقیق و تفحص به تصویب برسد، باید در کمیسیون مربوطه یا صحن شورا، اعضای هیئت تحقیق و تفحص مشخص شوند و این اعضا باید در مورد موضوعی که درخواست تحقیق و تفحص دارند، اسناد را بررسی کنند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه یادآور شد: بعد از بررسی اسناد و مدارک درنهایت گزارشی را جمع‌بندی و صورت‌جلسه کنند و اگر این گزارش مغایر با قوانین و مصوبات شورا و اسناد بالادستی باشد، طبیعتاً جرم‌انگاری صورت می‌گیرد و به مقامات قضائی و مراجع نظارتی ارجاع داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفری‌افلاکی متذکر شد: دو ماه پیش طرح تحقیق و تفحصی در حوزه فروش املاک و دارایی‌های شهرداری امضا شده بود که دو هفته پیش به تصویب شورا رسید و منتظر این هستیم که افراد هیئت تحقیق و تفحص تعیین شوند و کار خود را آغاز کنند.

شناسه خبر 68722