شناسه خبر:68761
1402/2/17 01:26:03

سپهرغرب، گروه کشاورزی: مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: تخریب ویلاها و سازه‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌های روستای ازناو و سلطان‌آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان در سطح 82 هکتار انجام شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی ملایر، «یوسف کاکاوند» روز شنبه دراین‌باره اظهار کرد: برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان جدی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: با وجود اخطارهای ابلاغ‌شده و تخریب‌های صورت‌گرفته، برخی افراد اقدام به ساخت مجدد بنا در اراضی زراعی روستای ازناو و سلطان‌آباد کردند که با افراد خاطی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تبصره دو ماده 10 و حکم ماده سه، با حضور دادستان اکثر سازه‌ها در اراضی کشاورزی و باغ‌های روستاهای ازناو و سلطان‌آباد تخریب شد.

کاکاوند ادامه داد: حجم تخریب‌های صورت‌گرفته به حدی گسترده بود که از پنج دستگاه لودر و بیل مکانیکی برای عملیات استفاده شد.

وی افزود: دیوارکشی‌ها، فنس‌کشی‌ها و قطعه‌بندی اراضی به‌جز خانه‌باغی‌هایی که مجوز ساخت داشتند، تخریب شدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: این درحالی است که با وجود هشدارها و اخطارهای ابلاغ‌شده و حتی تخریب‌های صورت‌گرفته، برخی افراد اقدام به ساخت مجدد بنا در همان اراضی کردند.

کاکاوند گفت: پس از مراجعه‌های متعدد گشت امور اراضی جهاد کشاورزی و هشدارهای شفاهی به مالک و تحویل سه اخطاریه، دستور تخریب سازه‌ها صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: درصورت ساخت مجدد بنا در اراضی زراعی و باغ‌های این منطقه، علاوه‌بر مجازات سه برابری ارزش ریالی بنا، برای فرد خاطی تا 6 ماه حبس درنظر گرفته می‌شود.

پیش از این نیز رئیس کل دادگستری استان همدان هشدار داد پس از صدور حکم تخریب ساخت‌وساز غیر مجاز، ضرورت دارد دستگاه متولی در کمترین زمان و بدون توجه به سفارش افراد، حکم را اجرایی کند.

شهرستان ملایر دارای بیش از 60 هزار هکتار اراضی دیم و آبی و 8.9 درصد اراضی زراعی کشاورزی استان همدان و بیش از 16 هزار هکتار اراضی باغی است.

شناسه خبر 68761