شناسه خبر:68781
1402/2/18 08:25:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از برگزاری نخستین نمایشگاه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور خبر داد و گفت: 15 شرکت خصوصی از همدان محصولات و ظرفیت‌های صادراتی خود را در نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

سیدمجتبی حسینی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین نمایشگاه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از 17 تا 20 اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه طرح توسعه زنجیره‌های ارزش استان‌ها به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور در کنار نمایشگاه اکسپو برگزار می‌شود، افزود: ما نیز در این نمایشگاه حضور فعال خواهیم داشت تا زنجیره‌های ارزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را عرضه کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: این نمایشگاه علاوه‌بر حضور مقامات و بازرگانان داخلی با حضور یک‌هزار و 200 نفر از مقامات و تجار خارجی از 63 کشور برگزار خواهد شد و ما نیز توان خود را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، عقد قراردادهای بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان به کار خواهیم بست.
وی تصریح کرد: این رویداد بزرگ تجاری در 12 بخش اقتصادی ازجمله کشاورزی و صنایع غذایی، دام و طیور، لوازم خانگی، معدن، گردشگری، صنایع دستی، فرش و گلیم، چرم و پوشاک، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات پزشکی، پتروشیمی و محصولات شیمیایی در 20 سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود.
حسینی گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی محصولات ایرانی با تمرکز بر کشورهای منطقه و شرق آسیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین است.
وی یادآور شد: 15 شرکت خصوصی از استان همدان محصولات و ظرفیت‌های صادراتی خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.
معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه 60 هیئت تجاری خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی فرصت مناسبی برای معرفی و بازاریابی محصولات مزیت‌دار استان است که این امر با مشارکت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و امور اقتصادی و دارایی در این نمایشگاه انجام خواهد شد.

شناسه خبر 68781