شناسه خبر:68790
1402/2/18 08:33:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی بانه از رهاسازی 50 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه طبیعی آلوت و قلع‌وقمع 5 واحد خانه‌باغ در این شهرستان خبر داد.

کریم شریفی در بانه ضمن اشاره به رهاسازی 50 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه طبیعی آلوت، اظهار کرد: این کار با حضور بخشداری نمشیر، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شورا و دهیاری روستای آلوت انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: برای خرید و رهاسازی این تعداد بچه ماهی، مبلغ 500 میلیون ریال از اعتبار استانی جذب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه افزود: این ماهی‌ها از نوع ماهیان گرمابی شامل کپور، بیگ‌هد و فیتوفاگ هستند.
شریفی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از حداقل یک‌سال بیش از 35 تا 40 تن ماهی تولید و با همکاری شورا و دهیاری روستا برداشت شود.
  قلع‌وقمع پنج واحد خانه باغ در بانه
شریفی همچنین گفت: پنج واحد خانه‌باغ با محوطه‌سازی آن در اجرای دستور قضایی در مسیر روستاهای شوی، سبدلو و درگاه شیخان شهرستان بانه تخریب و قلع‌وقمع شد.
وی تصریح کرد: این اقدام در ادامه روند اجرای مصوبات قرارگاه جهادی حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و ملی شهرستان بانه مبنی بر قلع‌وقمع خانه‌باغ و ویلاهای بدون مجوز صورت گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی بانه از همه شهروندان و مالکان اراضی کشاورزی و باغی درخواست کرد از هرگونه خرید و فروش زمین کشاورزی و تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی بانه خودداری کنند تا متحمل ضرر و زیان و تعقیب کیفری نشوند.

شناسه خبر 68790