شناسه خبر:68939
1402/2/21 08:56:33
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

296 هنرجو در دوره آموزش رایگان هنر شرکت کردند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور 296 هنرجو از شهرستان‌های مختلف استان در دوره آموزش رایگان هنر خبر داد.

هادی فیض‌منش صبح‌ روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور 296 هنرجو از شهرستان‌‎های استان در سومین دوره آموزش رایگان هنر، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش هنر برای همه (طرح گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری) را از سال گذشته در کشور آغاز کرده است.
وی افزود: این طرح با رویکرد دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی اجرا می‌شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه سومین دوره این طرح از دی‌ماه تا پایان اسفندماه گذشته در همدان برگزار شد، گفت: سامن از توابع شهرستان ملایر و شهرستان‌های درگزین، کبودراهنگ و فامنین در این دوره مشارکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزش‌ها در 12 رشته ازجمله خوشنویسی، گویندگی و فن بیان، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی مد و لباس، نوازندگی ساز ایرانی و محلی و طراحی و ساخت عروسک برگزار شد.
فیض‌منش هزینه دوره آموزشی را حدود 100 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این دوره‌ها به‌صورت کاملاً رایگان برگزار شده و در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی مهارت‌آموزی اعطا شد.

شناسه خبر 68939