شناسه خبر:68953
1402/2/21 09:13:26

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بانه گفت: در راستای کاهش حوادث و تصادفات شهری و همچنین روان‌سازی ترافیک، دو تقاطع مهم شهر بانه به سامانه هوشمند فرمان‌دهی یا چراغ راهنما مجهز می‌شود.

سروه قادرخانزاده اظهار کرد: یکی از این سامانه‌ها در تقاطع مولوی واقع در بلوار مرزبانان و دیگری در تقاطع بلوار کردستان-خیابان شهید سلیمانی-انتهای بلوار مهارت نصب می‌شود.
وی افزود: این سامانه‌ها کاملاً به‌روز و مجهز به چراغ‌های وسط تایمر معکوس شمار، تابلوی فرمان هوشمند با قابلیت تشخیص ترافیک و تغییر خودکار زمان، لامپ ال‌ای‌دی و پایه با رنگ الکترواستاتیک است.
شهردار بانه اضافه کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ترافیکی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بانه هزینه شده است.
قادرخانزاده با اشاره به نصب چراغ‌های راهنما در دو تقاطع مهم شهر بانه ادامه داد: در راستای سیاست‌های شورای راهبری کاهش تصادفات استان کردستان و با تصویب شورای ترافیک شهرستان بانه و مجوز شورای اسلامی این شهر اجرا شده و با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تجهیز آن‌ها در روزهای اخیر، پیش‌بینی می‌شود سامانه‌های گفته شده تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

شناسه خبر 68953