شناسه خبر:69023
1402/2/24 00:12:25
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی:

طلسم مرمت یخدان میرفتاح می‌شکند

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از تخصیص اعتبار 1.5 میلیاردی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری برای مرمت یخدان میرفتاح ملایر خبر داد.

اتابک صفری با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته از زمان آسیب یخدان میرفتاح تاکنون پیگیری‌های زیادی برای جذب اعتبار این اثر از سوی مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان صورت گرفته است، گفت: طی سال‌های گذشته بخشی از مرمت این اثر انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق بازدیدهای صورت‌گرفته از یخدان میرفتاح با اقدامات انجام‌شده برای استحکام‌بخشی، محوطه‌سازی و غیره تاکنون در این راستا 40 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بوده‌ایم، افزود: اعتبار خوبی برای مرمت این اثر تاریخی تخصیص یافته است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از اعتبار 1.5 میلیاردی برای مرمت یخدان میرفتاح ملایر خبر داد و گفت: این اعتبار از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری است که تخصیص یافته و قرار است طی دو هفته آینده کارهای مرمت ادامه یابد، اقدامات لازم برای قرارداد را انجام دهیم و اجرای کار را داشته باشیم.

صفری با بیان اینکه تا‌حدودی پایه‌های اصلی کار انجام شده و جزئیات درونی نیز انجام گرفته است، افزود: ساخت گنبد و ادامه کار را خواهیم داشت که امیدواریم با این اعتبار اتمام ساخت یخدان را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه البته اعتباری نیز از اعتبارات استانی برای اجرای طرح اختصاص داده‌ایم، گفت: حدود 300 میلیون تومان نیز این اعتبار است که امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی هرچه زودتر شاهد مرمت یخدان میر فتاح ملایر باشیم.

شناسه خبر 69023