شناسه خبر:69035
1402/2/24 00:26:13
مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان:

خانه‌های شهر نهاوند محکم نیستند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان گفت: خانه‌های شهر نهاوند محکم نیستند و یک زلزله چهار ریشتری در نهاوند ممکن است بحران بیافریند.

علی سنجربگی شنبه 23 اردیبهشت‌ماه در نشست مدیریت بحران شهرستان نهاوند اظهار کرد: در کشورهای دنیا زلزله زیر هفت ریشتر نباید ترس ایجاد کند، درصورتی که در شهرستان نهاوند به‌تازگی یک زلزله چهار ریشتری رخ داد و مدیریت بحران تا صبح بیدار بود؛ چراکه خانه‌های شهر نهاوند محکم نیستند و ترس داریم.

وی افزود: شهرستان نهاوند روی گسل فعال زلزله قرار دارد و به‌خاطر مستحکم نبودن خانه‌ها در نهاوند، ممکن است یک زلزله چهار ریشتری بحران بیافریند.

سنجربگی تصریح کرد: از شاخص‌های فعالیت جمعیت هلال‌احمر موضوع آمادگی برای حوادث و سوانح احتمالی است و افراد جامعه باید آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز در ادامه گفت: در بحث بحران باید نهاوند را ویژه دید و مورد توجه قرار داد که حوزه اعتبارات و تجهیزات این موضوع بیشتر مورد تأکید قرار می‌گیرد.

حمید پورحسینی ادامه داد: نهاوند یکی از نقاطی است که در بحث زلزله مورد توجه است، از همین نظر هم باید بحث ساخت‌وسازها و مقاوم‌سازی را در این شهر مورد توجه قرار داد.

وی تأکید کرد: اگر شهرداری نهاوند می‌تواند سالن مدیریت بحران را تجهیز و تکمیل کند که بنا به عضویت این نهاد در مدیریت بحران، از این مهم استقبال می‌کنیم؛ اگر هم خیر که اقدامات دیگری بکنیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم.

شناسه خبر 69035