شناسه خبر:69213
1402/2/28 09:19:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به هویت تاریخی مردم استان کرمانشاه به‌ویژه رشادت و جوانمردی آنها در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کشور، گفت: جوانان و نوجوانان ما وقتی با هویت و قهرمانان واقعی آباء و اجداد خود بیشتر آشنا شوند به آن افتخار می‌کنند.

«محمدطیب صحرایی» روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه که در محل یادمان شهدای عملیات مرصاد برگزار شد؛ با اشاره به مجموعه نیازمندی‌ها، مسائل و مشکلات، فرهنگی و اجتماعی استان، افزود: وقتی جامعه ما با هویت تاریخی ارزشمند خود بیشتر آشنا شوند خیلی از این مسائلی که امروز داریم، برطرف می‌شود.
وی گفت: اما ما از این ظرفیت‌های فرهنگی زیادی که داریم در راستای هویت بخشی به جامعه بویژه به نوجوانان و جوانان استفاده نمی کنیم، به طوریکه الان بسیاری از مردم ما مفاخر خودشان را نمی شناسند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با بیان اینکه تاریخ ما شناسنامه و هویت ما است گفت: باید با داشتن برنامه‌های روشن و عملی؛ نسبت به هویت بخشی این شناسنامه و تاریخ پر افتخار به مردم بویژه جوانان و نوجوانان اقدام نماییم.
صحرایی در ادامه با اشاره به جمعیت 370 هزار دانش‌آموز و 26 هزار فرهنگی استان خواستار برنامه مدون آموزش و پرورش برای حضور این تعداد افراد در یادمان شهدا، بویژه یادمان عملیات مرصاد شد و افزود: اگر دانش‌آموزان و معلمان ما با این شهدایی که جوانان برومند دیروز این مملکت بودند و برای دفاع از خاک کشورشان جان‌فدایی کردند، آشنا شوند، مطمئنا به تاریخ و گذشته خود افتخار خواهند کرد و در راستای اعتلای آینده استان گام برخواهند داشت.
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به بزرگی و سرنوشت‌ساز بودن پیروزی عملیات مرصاد در دفاع مقدس و موقعیت گردشگری و در مسیر زوار اربعین حسینی قرار گرفتن آن، خواستار افزایش ظرفیت این یادمان تا پنج برابری وضعیت فعلی در قالب صحن‌های بیشتر شد.
صحرایی تاکید کرد: توسعه یادمان شهدای عملیات مرصاد باید از نظر ظرفیت گردشگری، زیارتی طور طراحی شود که تمام فصول سال از ظرفیت آن استفاده شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در سال آینده کنگره شهدای استان کرمانشاه برگزار می‌شود؛ از دستگاه‌های اجرایی خواست تمرکز خود را بر روی برنامه‌های فرهنگی متمرکز کنند و فضا فکری استان را برای این رخداد مهم آماده و از اجرای برنامه‌های کلیشه ای و تشریفاتی پرهیز نمایند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد در انجام امور فرهنگی بویژه دفاع مقدسی باید کارها مردمی پیش برود و مردم از چرایی اجرای آن آگاهی یابند زیرا کاری که برای دل مردم باشد خودشان در انجام آن پیشقدم خواهند شد.

شناسه خبر 69213