شناسه خبر:69392
1402/3/2 09:56:11

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: عابران با 60 درصد، بیشترین سهم را در مصدومان سوانح رانندگی درون‌شهری شهرستان طی سال گذشته داشتند.

سرهنگ فرخ جمالی روز دوشنبه اظهار کرد: سال گذشته همدان در جمع شهرستان‌های دارای بیشترین میزان عابران مجروح قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امسال نیز دو سانحه فوتی در معابر درون‌شهری همدان رخ داد که این سوانح مربوط به عابران پیاده بود، ادامه داد: همچنین در این مدت 40 نفر در سوانح درون‌شهری همدان مجروح شدند که 32 درصد از آن‌ها را عابران تشکیل می‌دهند.
سرهنگ جمالی افزود: روز گذشته یک دستگاه سواری پراید به‌علت بی‌توجهی به جلو و نداشتن مهارت کافی در رانندگی، با دانش‌آموز 12 ساله در بلوار آزادگان شهرک مدنی برخورد کرد که این فرد از سانحه رانندگی جان سالم به در برد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان یادآور شد: با توجه به قرار داشتن در فصل امتحانات و رفت‌وآمد دانش‌آموزان بدون استفاده از سرویس در ساعت مختلف در مدارس، احتمال بروز سانحه برای آن‌ها افزایش یافته است که می‌طلبد خانواده‌ها کودکان خود را از خانه به مدرسه و بالعکس همراهی کنند.
سرهنگ جمالی گفت: وضعیت همدان ازنظر شمار مجروحان و متوفیان عابر خوب نیست؛ چراکه رانندگان بی توجه به عابران به‌سرعت از کنار آن‌ها می‌گذرند، عابران نیز بدون رعایت اصول ایمنی امید به توقف خودرو حین عبور از عرض معابر دارند.
وی با بیان اینکه سهم رانندگان در بروز این قبیل سوانح بیشتر از عابران است، افزود: بیشترین میزان عابران مجروح و متوفی را افراد مسن تشکیل می‌دهند، چراکه توان و چالاکی لازم برای گریز از خطر را ندارند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: پس از عابران، موتورسواران بیشترین میزان مجروحان و متوفیان سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهند که بیشتر آن‌ها افراد جوان و زیر 20 سال هستند.

شناسه خبر 69392